בקצרה מול אויבינו – מעודכן עד ליום 22-8-2024

הגזרה העזתית שבה לעמוד במוקד העניין, בעקבות מבצע בח’אן יונס, במהלכו חולצו ממנהרה באזור גופות של 6 מהחטופים הי”ד. הארוע הזה הוא עדות נוספת לאכזריות אויבינו, שגם אם אמור להיות להם אינטרס עליון לשמור על החטופים בחיים כקלף מיקוח, הם אינם מהססים לרצוח אותם. דוברי החמאס מנסים לטעון שהחטופים נחנקו למוות כתוצאה מהפצצה ישראלית, אך לפי הידוע לפחות אחד מהם נורה למוות בידי שוביו.
הפעילות בח’אן יונס לא היתה מנותקת מפעילות צה”ל בשאר הגזרות ברצועה: העיר עזה, רפיח וגם פאתי דיר אלבלח, שם צה”ל נמנע מפעולה קרקעית עד כה. למרבה הצער, פעילות זו גבתה לא מעט קרבנות גם בצידנו, פצועים והרוגים, אך גם הביאה לחיסול 7 ממאבטחיו של אסמאעיל הניה שר”י, ולא מעט מחבלים נוספים.

הנה תמונות מהפצצת אולם ארועים ברצועה ששימש את אנשי החמאס, לאחר אזהרת פינוי שניתנה למחבלים מראש מה שאיפשר לצלם את ההפצצה:

 

חילוץ גופות החטופים, לצד ידיעות שהצטברו לפיהן עוד חלק לא מבוטל של החטופים כבר אינו בין החיים, היווה משום מה פתיח לעוד מסע לחצים על ממשלת ישראל והעומד בראשה, להתגמש עוד יותר בכניעה לדרישות החמאס, והעומד בראשו יחיא סנואר יש”ו, כדי להביא לשחרור חלק קטן מהחטופים. בין היתר בלטה מסיבת העתונאים של מי שמכנה את עצמו דובר צה”ל, כשבפועל הוא מדברר רק את הצמרת הבטחונית הכושלת של 07 אוקטובר, שבה הכריז שאין סיכוי לשחרור כל החטופים ולא יהיה מנוס מעסקה עם השטן.

ברקע, נמסר על כשלון סבב השיחות בקטר, הגעת מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן, שהכריז שהחמאס מערים תנאים בלתי אפשריים למימוש עסקה, מה שהביא בכירים בטחוניים אנונימיים למתוח ביקורת על דבריו, בטענה שהיה עליו להפנות את החיצים לראש הממשלה. היום ( 22 אוגוסט) צפוי להיפתח סבב שיחות נוסף בקהיר, בהיעדרו של האלוף ניצן אלון, שדורש בהתמדה מראש הממשלה להגמיש עוד יותר את הדרישות לעסקה. גורמי מודיעין אנונימיים טוענים שחמאס מוכן להתגמש, אם ישראל תתחייב להבטיח את שלומו של סנואר, ומנגד בחמאס מכריזים פומבית שאין סיכוי לעסקה, והשלב הבא חייב להיות פתיחת מערכה אזורית במעורבות כלל גורמי ציר הרשע, חזבאללה, איראן, החותים והמיליציות העראקיות.

חזבאללה במקביל, מרחיב את מתקפותיו, ומשגר מטחי רקטות ונחילי כטב”מים לישובי הצפון והגולן. בלטה פגיעה במושב יערה במהלכה נהרג חייל צה”ל הגשש מחמוד עמריה מאבטין יהי זכרו ברוך. כן בלט מטח רקטות לעבר קצרין, שגרם לפגיעות קשות במבנים, אך ללא נפגעים.
אנשי חזבאללה מסבירים את תעוזתם הגוברת בכך שישראל חוששת מעימות מולם. לא יתכן שאחרי כל הפגיעות שגרמנו לישראל, ההרס המוחלט של מטולה ומנארה, ופינוי הגליל ישראל היתה ממשיכה להימנע מתקיפה, לולא היתה ההנהגה הישראלית מבינה מה מצפה לישראל במצב מלחמה. בהקשר זה, שחררו אנשי חזבאללה תמונות ממתקן תת קרקעי ענק, המכונה “עמאד” (על שם רוצח ההמונים עמאד מע’ניה שר”י), שכולל עשרות כני שיגור תת קרקעיים, כבישים ארוכים המאפשרים תנועה של משאיות, אופנועים מהירים, ורמיזה שלמתקן שלוחות לעומק ישראל שיאפשרו תקיפה וחטיפה של ישראלים.

הנה תמונות:

 

ישראל, ממשיכה בינתיים במדיניות של תקיפות נקודתיות, בעיקר של פעילי חזבאללה, לפני הפעלת רקטות וכטב”מים, אבל למרות ההצהרות הלוחמניות של הרמטכ”ל ושר הבטחון, ניכר בהחלט, שברור להנהגה הבטחונית, שמלחמה בצפון לא תתנהל רק בצד הלבנוני, ולכן נעשה כל שאפשר כדי להימנע מכך.
וגם ביהודה ושומרון נמשכת פעילות כנופיות הטרור. בג’נין חוסלו באמצעות כטב”מ שניים מבכירי החמאס שהיו אחראים למספר פיגועים, ובהם תכנון פיגוע הירי בבקעת הירדן בו נרצח יונתן דייטש הי”ד, ושורה של פיגועי ירי ומטענים. אנשי החמאס שחררו בעקבות זאת תמונות של פיגוע הירי בו נרצח דייטש. גם בטול כרם חוסלו 3 מחבלים באמצעות כטב”מ, לאחר ירי והפעלת מטענים לעבר כוחותינו. ניכר בהקשר זה, שבצה”ל נזכרו שניתן לחסל מחבלים לא רק מהקרקע, גם אם בשלב זה, נעשה הדבר בהיקף מצומצם יחסית.

הנה תמונות מהפעלת מטען לעבר רכב צבאי בג’נין:

 

הכניסות של צה”ל לערים באיו”ש בדגש על צפון השומרון ממשיכות להתקל בירי מאסיבי ובמטענים, ואיום המטענים מתעצם וניכר שנעשה מאמץ להביאו גם ללב ישראל. במסגרת זו התפוצץ מחבל תושב שכם בלב תל אביב זמן קצר לפני שביצע את זממו. ספק אם נדע מה גרם לפיצוץ, והאם מלבד בורא עולם, גם ידי אדם דאגו לכך? גם בלב ג’נין התפוצץ מטען ברכב של מחבל בתאונת עבודה. במקרה זה, לא נפגע המחבל למרבה הצער.

הנה תמונות המתעדות את הפיצוץ בתל אביב:

 

ויו”ר הרש”פ אבו מאזן ביקר בשבוע שעבר ברוסיה ותורכיה. בנאום בפני הפרלמנט התורכי הכריז אבו מאזן כי יגיע לעזה ולירושלים גם ללא תיאום מול ישראל, ואפילו יעלה לו הדבר בחייו. חסין אלשיח’ האחראי על התיאום האזרחי מיהר לציין שהוא מנסה לתאם את הביקור בכל זאת, אך ללא היענות ישראלית. אבו מאזן אף הוציא צו רשמי על הגעתו עם חברי ההנהגה הפלסטינית לעזה, לקידום פעולה לאיחוד העם הפלסטיני ושיקום הרצועה, צו ששוה פחות או יותר את הנייר עליו נכתב.
במקביל, מלגלגים גורמי החמאס על יו”ר הרש”פ נוכח פרץ אומץ הלב הפומבי שהוא מפגין ומשחררים סרטונים המלגלגים עליו, כמו הסרטון הבא, בו אבו מאזן מכריז שהוא נוסע לעזה בלא תיאום ומבקש מנתניהו לסייע לו רק אם יהיה לו “פנצ’ר” בדרך:

בתורכיה ביקרו גם בניו של אסמאעיל הניה. גורמי פת”ח מדווחים שקשור למאבק על 3 מליארד דולר שהניה השאיר בבנקים בתורכיה, הנהגת חמאס דורשת את הסכום לארגון, והבנים מבקשים זאת לעצמם. ארדואן נוטה להעביר את הכסף לחמאס ולא ל”יתומים”.


עד כאן להשבוע – שבת שלום ובשורות טובות.

קרדיט: יעקב סבג – לשעבר יועץ לענייני ערבים ביחידות המנהל האזרחי בעזה ואיו”ש   

קרדיט לתמונות ולסרטונים: רשתות חברתיות  קרדיט לתמונת השער: ערוץ הטלגרם – היוצרים Ai