חבר פרלמנט לבנוני מזהיר: המלחמה תתחיל תוך ימים אם לא תוך שעות ויצטרפו אליה אלפי לוחמים שיעים שבסוריה

חבר הפרלמנט הלבנוני מרואן חמאדה טוען ​​כי קיבל מידע מגופים דיפלומטיים  שמלחמה מקיפה על לבנון עשויה להתחיל בתוך ימים, אם לא תוך שעות”.

חמאדה אמר בראיון ישיר לתחנת MTV ביום רביעי אחר הצהריים, “יש מידע שקבלתי מדיפלומטים מערביים, שיש להם קשר ישיר עם המו”מ, וגם עם ההכנות של הצדדים, ש,המלחמה עומדת להתרחש”.

הוא הוסיף, “זה יקרה תוך כמה ימים, אם לא תוך שעות”.

 

היכן תתחיל המלחמה?

גלנט הודיע ​​שלשום במהלך ביקור באוגדה 36 בצפון כי “מרכז הכובד שלנו נע מדרום לצפון ואנחנו בשינוי הדרגתי”, והוסיף כי ארצו עדיין מחפשת הסכם. עם חיזבאללה להחזיר את השקט לגבול הצפוני, אבל “אם השאיפה לא תצלח אנחנו נגרום לה לקרות תוך פרק זמן קצר”, אמר.

חמאדה חשף בראיון שלו כי “החדשות האחרונות הן שרוב האירועים יתחילו בין טבריה למזרח הגליל והגולן, וזה יכול להחזיר אותנו לתקרית מג’דל שמס”, אז נהרגו 10 בני אדם כשטיל נחת בתוך מגרש כדורגל,  שחיזבאללה טען שהוא לא אחראי, אלא שישראל הטילה עליו אחריות והרגה את מפקדו הצבאי הראשי, פואד שוקר.

כמו כן, חמאדה אמר כי יש התכנסות של פלגים פרו-איראניים בגולן “שהגיעו מעיראק ומדינות אחרות, כולל כוחות התנגדות, גיוס עממי ואחרים, ואפילו אפגנים ופקיסטנים”.

 

נסראללה ו”מאות אלפי לוחמים”

ראוי לציין שבמהלך היומיים האחרונים ישראל הסלימה את פעילותה בלבנון והפציצה את מחסני הנשק והטילים של חיזבאללה בבקעת הלבנון. 

מנגד, המפלגה בתורה תקפה ישובים חדשים שתושביהן לא פונו, וכן הפציצה בסיסים צבאיים חדשים.

ב-25 במאי בשנה שעברה טען מזכ”ל חיזבאללה חסן נסראללה שמאות אלפי לוחמים מוכנים לצאת לקרב לצד חיזבאללה אם ישראל תרחיב את האש שלה.

קרדיט לתמונה: ערוץ הטלגרם שירה-יוצרת תמונות ב-AI