הצבאות הגדולים בעולם במונחים של כוח אדם בשנת 2024

 סין ניצבת כיום על כס המלכות של הצבא הגדול בעולם, עם יותר מ-2 מיליון אנשי צבא פעילים. בעוד שלהודו, ארצות הברית ורוסיה יש כל אחת 1.45 מיליון, 1.33 מיליון ו-1.32 מיליון אנשי צבא פעילים, בהתאמה.

בנוסף, נאט”ו פועלת בכוח מוערך של 3.5 מיליון איש פעילים, אך מכיוון שהיא תוצאה של ברית בין 31 מדינות, היא לא יכולה להיחשב כצבא אחד.

בעולם הערבי, מצרים דורגה במקום ה-11 בעולם עם 440,000 אנשי צבא פעילים.

פקיסטן הגיעה למקום השישי עם 654,000 חיילים, ואיראן הגיעה למקום השביעי עם 610,000 חיילים.

 

איראן – 610 אלף חיילים פעילים

נושא התסיסה האזרחית מהווה כיום את האתגר הגדול ביותר העומד בפני איראן, כאשר הפגנות פרצו ברחבי המדינה בשנים 2021 ו-2022. עם זאת, כוח פעיל של כ-610,000 אנשי צבא עומד מוכן להגן מפני כל האיומים הפנימיים והחיצוניים. העלות של כוח זה תגיע ל-25 מיליארד דולר ב-2022, המהווים 2.5% מהתמ”ג.

המתיחות בין איראן, ישראל, ארצות הברית וסעודיה נמשכה במשך עשרות שנים בשל הבדלים מורכבים באידיאולוגיה, בפוליטיקה ובמחלוקות גיאוגרפיות. מצב זה של סכסוך פסיבי (ולפעמים אקטיבי) מהווה תמריץ מרכזי לכל מדינה ספציפית להגביר את המאמצים הצבאיים שלה באזור. איראן מגיעה אחרי מצרים וטורקיה במקום הארבעה עשר כמעצמה הצבאית החזקה ביותר, לפי אתר Global Fiber Power (GFP).

למרות הסכמי השלום שהושגו ברחבי העולם מאז תום מלחמת העולם השנייה, ייתכן שיידרש רק מנהיג אחד חמוש בגרעין כדי לשחרר תגובת שרשרת עולמית הרסנית. עדיין קיימים כיום מתחים וסכסוכים רבים בין מדינות, יחד עם כמה סכסוכים פתוחים, מה שמחזק את הצורך של כל מדינה להשקיע בכוח מזוין.

בעתיד, סביר להניח שהקונפליקט על השליטה במשאבי החלל ישתנה. בלי קשר, שלום עולמי חייב להישאר במרכז חשיבותו של כל אזרח בעולם בשנים הקרובות.

קרדיט: ערביג דפנס