על היום ההומניטרי העולמי ומדינות השכונה

סיוע הומניטרי והפלסטינים

היום נחגוג את ט”ו באב, שנוסף לחג האהבה, בו על פי המסורת נהגו בנות ירושלים לצאת במחול בכרמים, ובני ישראל כולם לבשו בגדים לבנים השאולים מאחרים, אצלנו היהודים מסמל יום זה גם פיוס, נחמה ואחדות ישראל.

ואילו בשאר העולם יציינו מחר ב 19 באוגוסט, את היום ההומניטרי העולמי, ושלל ארגונים ומדינות יציינו מחר את פעילותם החשובה בהגשת סיוע הומניטרי במקומות שונים בעולם, חלקם ידגישו את פעילותם למען הפלסטינים ברצועת עזה מאז שארגוני הטרור הפלסטינים בראשון חמאס פתחו במלחמה נגד אזרחי מדינת ישראל בשבת השחורה של ה 7 באוקטובר.

תרשו לי להתעלם משקרי מכונות התעמולה של ארגוני הטרור הפלסטינים על רעב / מגפות / אין מים / יש מים מזוהמים / אין תרופות / אין ציוד רפואי / כל שקר אחר שקשור למצב אמיתי או כדרכם של הפלסטינים סתם שקרים בוטים שלא קשורים למציאות, ומהצהרות וקריאות נרגשות של דוברי ארגוני סיוע בינ”ל או של דוברי מדינות, שמגיעות בעקבות שקרי התעמולה הפלסטינית.

 

אתעלם גם מזה שהפלסטינים כפויי הטובה כמו תמיד, יורקים בפרצופם של מי שבאים לעזור להם ובאים בטענות למי ששולח להם חבילות מזון כי זה לא טעים להם, או כי אף אחד בשווקי עזה לא רוצה לקנות את קופסאות השימורים ושאר הדברים שהם שודדים מהסיוע שמסופק להם בחינם, ואזכיר את הקללות שהפלסטינים מקללים את ערב הסעודית, את האמירויות, ומדינות ערב אחרות שנרתמו לסייע לעזתים.

לא אספר לכם היום על פעילות ארגוני סיוע בינ”ל של האו”ם וארגונים אחרים, שחלקם באמת ובתמים באים לעזה עם רצון טוב לסייע למי שצריכים עזרה הומניטרית, וחלקם ארגונים רעילים ואנטי ישראלים (כמו אונרע – UNRWA, או ארגון Gift of the Givers הדרום אפריקאי, שראשיו והעובדים בו יוצאים בהכרזות אנטישמיות ואנטי ישראליות באופן קבוע ופועל בגלוי נגד מדינת ישראל).

 

אבל אזכיר שיש מדינות רבות בעולם, כולל מדינות מעולם האסלאם, שתרמו ותורמות לעזתים, בין אם בסיוע המוניטרי מתמשך כגון 6 מתקני ההתפלה שנתרמו, הוקמו ומופעלים ע”י איחוד האמירויות הערביות, שהקימו ומפעילים גם בית חולים שדה + בית חולים צף (שעוגן באל-עריש שבסיני, כמו אוניות בית חולים אחרות שנשלחו ע”י הצרפתים והאיטלקים) וגם הקימו 5 מאפיות, גם ירדן הקימה בית חולים שדה ושולחת משאיות משלוחי מזון וסיוע הומניטרי אחר, וגם מצניחה על ראשי העזתית משלוחי סיוע ממטוסים, (יש גם בתי חולים שדה ומרפאות שהוקמו ע”י ארגונים שונים).

לא אדבר על פעילות הומניטרית של רוב מדינות העולם, אבל כן אדבר על מה שעולה לקראת היום ההומניטרי העולמי, באתרי החדשות של חלק ממדינות השכונה המזרח תיכונית, ואזכיר לכם שהצדקה (زكاة = זכאה) היא אחד מחמשת עמודי האסלאם – המצוות העיקריות באסלאם.

Gaza: Israel Flouts World Court Orders | Human Rights Watch

קרדיט: האו”ם

 

סיוע הומניטרי וחלק ממדינות ערב

בחריין
עלי בן סאלח אל-סאלח (علي بن صالح الصالح = Ali bin Saleh Al Saleh) יו”ר מועצת השורא בבחריין, אומר שבחריין מציגה מודל מכובד ביוזמות הומניטריות מקיפות, ופרויקטים ותוכניות צדקה פוריות, פרי עבודתה של הקרן ההומניטרית המלכותית, המספקת סיוע רב לעמים שנפגעו מאסונות ומשברים, ושבחריין מהווה מודל לחיקוי בתחום הטיפול והעבודה ההומניטרית האצילית, ושהכל נעשה בחסות, הנחייה והובלת המלך חמד בן איסא אל-ח’ליפה, וסלמאן בן חמד אל-ח’ליפה, יורש העצר וראש הממשלה.

גם לנסיך נאצר בן חמד אל-ח’ליפה ( ناصر بن حمد آل خليفة = Nasser bin Hamad Al Khalifa) המשמש כנציג המלך לעבודות הומניטריות ולנוער, היו מילים חמות לומר על הקרן המלכותית הפועלת מטעם המלך בבחריין ובעולם, הילל את מנהיגותו של המלך בכל הקשור בפעילות הומניטרית, ושיבח את התרומה והנדיבות של העם בבחריין הנדיב שתומך ותורם לעבודה ההומניטרית שבוצעה על ידי הקרן.

 

איחוד האמירויות
באמירויות מעלים על נס את מאמצי האמירויות לתת מענה מיידי למצוקה הומניטרית ברחבי העולם, ומשבחים את מקצועיותם ותפקודם של כל העובדים והמתנדבים העוסקים במלאת הסיוע ההומניטרי, וכמובן תפקידם של משפחות המלוכה באמירויות וקרנות הסיוע שהקימו, במתן סיוע הומניטרי במקומות שונים בעולם.

מדווחים על הקמת “המועצה הבינ”ל לעניינים הומניטריים” שתעסוק בהכנה ובחינת מדיניות לעניינים הומניטריים, מעקב אחר הכנה ויישום תוכניות, יוזמות ופרויקטים, ופיתוח החזון העתידי, וקביעת מסגרות כלליות ליישומו ע”י הרשויות.

וכמובן מדברים על שמוחמד בן זאיד אל נהיאן, נשיא איחוד האמירויות הערביות, הורה על הפעלת “יוזמת המורשת ההומניטרית של זאיד” שלה הוקצה תקציב של 20 מיליארד דולר, לטובת הפעלת “המורשת ההומניטרית של זאיד” שהוקמה ע”י אביו המנוח והנשיא הראשון של האמירויות, השיח’ זאיד בן סולטאן אל-נהיאן, ועל שחלק מהתוכנית במסגרת המורשת ההומניטרית הזו, היא הקמת 10 בתי חולים שיוקדשו למתן מענה רפואי לקהילות נזקקות.

באמירויות מדברים גם על קרן “הקדש האם” שנועדה להוקיר את האמהות באמירויות, ולתמוך בחינוך לעולם בר קיימא, של מיליוני אנשים בעולם, שהוקמה ע”י מוחמד בן ראשד אל-מקטום, אמיר דובאי, ראש הממשלה וסגן נשיא האמירויות הערביות המאוחדות.

 

ערב הסעודית
עיתוני הממלכה יפרסמו רק מחר את הכתבות העוסקות בסיוע הומניטרי וביום ההומניטרי העולמי, ובהם יספרו על קרנות הסיוע ההומניטרי הממלכתיות, וקרן הצדקה של בית המלוכה, שפועלות באלפי פרויקטי סיוע המוניטרי בהיקף של מיליארדים בכמעט מאה מדינות בעולם, וכמובן גם בעזה (למרות שהפלסטינים קראו למותו של המלך ויורש העצר…)

הסעודים מחנכים לא רק למתן צדקה, אלא גם לתרבות של נתינה ועזרה לזולת, והממשלה הסעודית באמצעות רשות הנתונים והבינה המלאכותית הסעודית (SDAIA) הקימה את פלטפורמת אחסאן (إحسان = Ehsan) שזו הפלטפורמה הלאומית לעבודות צדקה, מערכת תוכנה נתמכת AI שנועדה לתמוך בכל פעילות צדקה וסיוע הומניטרי ושדרכה מיליוני סעודים כבר תרומו כ 8 מיליארד ריאל, לפרויקטים ופעילויות שונות.

 

קטר
יש להניח שגם בקטר יעלו מחר כתבות, בהן יהללו וישבחו את הנתינה ללא גבולות של אמיר קטר, ואת המחויבות הנחרצת של האמיר לספק סיוע הומניטרי לכל נזקק, ואת פעילותה המופלאה של הרשות הרגולטורית לפעילות צדקה, ואולי שוב ינפיקו בול לציון היום החשוב לתדמיתו של האמיר ולתדמית מדינת האחים המוסלמים תומכת טרור זו.

 

כווית
סביר להניח שגם בכויית יתמלאו עיתוני כתבות לציון תרומתם הנפלאה של האמיר ושאר משפחת א-סבאח (משפחת המלוכה) ליום ההומניטרי הבינ”ל בכווית, שהרי הכוויתים לדעת עצמם (ולדעת מי שהם משלמים לו) הם הכי הכי בסיוע הומניטרי, וכדוגמה אביא את דברי סאלם עבדאללה אל-ג’אבר אל-סבאח, שר החוץ הכוויתי, שאמר בדצמבר האחרון “כווית מתגאה בכך שהיא אחת המדינות התורמות הגדולות ביותר למשרד הנציב העליון לפליטים של האו”ם” ושהוסיף ואמר “תרומתה של כווית בתחום זה נעשית רק מתוך רצונה המתמשך לעזור לעמים הסובלים ומתוך חובתה הדתית, המוסרית וההומניטרית, ללא קשר לשיקולים כלשהם, בין אם גיאוגרפיים, אתניים או דתיים.”

Israel has been restricting humanitarian aid from reaching Gaza through land crossings

קרדיט: רשתות חברתיות – אלגזירה

 

אזכיר גם את דבריו של האדון הלא מכובד, אנטוניו גוטרש, מזכ”ל האו”ם, שאמר בחודש מאי האחרון “כווית היא מגדלור של סיוע הומניטרי ושותפה חשובה ומכובדת של הארגון האו”מ”.

תרשו לי שלא להתייחס לדבריו של שר החוץ הכווויתי על “העקירה הכפויה של האחים מהעם הפלסטיני” בגלל “האלימות של הכיבוש הישראלי” ואזכיר שכווית תרמה לעזתים 39 אמבולנסים, ובאותה הזדמנות אזכיר לכוויתים, שה”אחים הפלסטינים” שלהם, רקדו על הגגות כאשר סדאם חוסיין פלש לכווית…

חצי מילה לסיום – מדינות השכונה האחרות יאלצו לסלוח לי על שלא כללתי גם אותן בסקירה על הסיוע ההומניטרי, בין אם הן מאלו המספקות סיוע הומניטרי לאחרים, או מאלו הנמנות על מקבלות סיוע הומניטרי, שהרי בשכונה שלנו, יש את שני הסוגים.

Biden says humanitarian aid not reaching Gaza quickly enough

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון     קרדיט לתמונות: אנאדולו