ארה”ב תספק לסעודיה פצצות חכמות בהיקף עצום. האם יש מטרה נוספת מאחורי ?

ממשל ביידן מתכונן לשלוח משלוחים גדולים של פצצות חכמות לריאד, והמשלוחים הללו, בשווי של יותר מ-750 מיליון דולר, מגיעים לאחר החלטת ממשל ביידן להסיר את האיסור על מכירת נשק לממלכה משנת 2021 בשל השתתפותה במלחמת תימן,

על פי המידע, המשלוחים יכללו 3,000 פצצות GBU-39 בקוטר קטן ו-7,500 פצצות מונחות לייזר Paveway IV. פצצות חכמות GBU-39, הידועות כ”פצצות בקוטר קטן”, נחשבות לאחד מכלי הנשק המדויקים החשובים בארסנל המטוסים הצבאיים, שכן הן מאפשרות נשיאת מספר גדול יותר של פצצות הודות לגודלן הקטן ומשקלן הקל של כ-250 פאונד (110 ק”ג) . פצצות אלו משמשות למטרות הנמצאות במיקומים קבועים כמו מחסני דלק ובונקרים, עם היתרון של צמצום הנזק ההיקפי והגברת האפקטיביות של תקיפות אוויריות.

The GBU-39 Small Diameter Bomb - YouTube

 

באשר לפצצות מונחות הלייזר של Paveway IV, הן מייצגות את פסגת הפיתוח בתחום התחמושת המונחית.

הן פותחו על ידי Raytheon UK, ומשלבות הנחיית לייזר עם מערכות מיקום גלובליות (GPS) וניווט אינרציאלי (INS).

הודות לטכנולוגיה מתקדמת זו, פצצות אלו יכולות לפגוע במטרות בדיוק גבוה בכל תנאי מזג האוויר, והן משמשות בעיקר לפגיעה במטרות נעות כמו טנקים וכלי רכב. (קרדיט: פוליטיקל קייס)

Dramatic video shows RAF drop laser-guided bombs in Iraq as UK to send  deadly weapon to Ukraine to smash Russian targets | The US Sun

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות

 

תהייה ברקע בכתבה: האם ארה”ב בונה למעשה מחסן פגזים עצום במזרח התיכון שישמש לא רק את סעודיה אלא את כל בעלי בריתה במידה ותפרוץ מלחמה בהיקף מלא עם איראן על רקע פרוייקט הגרעין שלה  וסעודיה תממן מחסן זה? 

מחסן שכזה היה פעם בישראל אך כולו הועבר לצבא אוקראינה להדיפת הפלישה הרוסית , ונוצר צורך, קיומי כמעט, למחסן דומה באזורנו בפיקוח ארה”ב.