האם מיקומו של מנהיג חמאס נחשף על ידי כוחות הביטחון האיראנים בטרם חוסל?

סרטון שהופץ לאחרונה ברשתות החברתיות עורר מחלוקת בקרב עוקבים מכיוון שהוא הראה בבירור את מקום מגוריו של ראש הלשכה המדינית לשעבר של חמאס, איסמעיל הנייה, בטרם חוסל עם שחר ב-31 ביולי בטהרן.

 

סרטון…מתחנת הרכבל

הסרטון שהופץ לאחרונה מציג את הבניין שבו אמרו כלי תקשורת באיראן שהניה התאכסן לפני ההתנקשות בחייו. התמונות שלו זכו לתפוצה רחבה.

בסרטון ניתן לראות כיצד האזור הפגוע כוסה בבד ירוק, מה שמעיד כי הצילומים בוצעו לאחר החיסול, אך לא ברור באיזה יום במיוחד.

שני חשבונות איראניים וישראלים ברשתות החברתיות הפיצו את הסרטון, בעוד שכמה משתמשים איראנים במעקב אחר אתר Janoubia ציינו כי הקליפ נלקח מתחנת הרכבל השנייה של טוכל, שנמצאת בצפון טהראן, מול הבניין הנ”ל.

אחרים העירו כי הבניין קרוב מאוד לשטח הציבורי, מה שאומר שקל להתקרב לדמות בכירה כמו הנייה שהגיע לטהרן.

אתר “את’ר איראן” התייחס לחיסול ביום רביעי: “רוצחו של איסמעיל הנייה לא רק ידע שהוא נמצא בבניין הזה, אלא הוא גם ידע שהוא היה בחדרו בזמן הירי ולא, למשל, באולם, בחדר האמבטיה, בחדרים אחרים ויש לשים לב לנקודה זו בקפידה”.

האתר הוסיף, בציטוט אחד המקורות, ואמר: “כמה חשבונות ברשתות החברתיות באיראן, לבנון וישראל הפיצו את ההנחה שעקבו אחרי הנייה ושומר הראש שלו באמצעות אות הטלפון הנייד שלהם או באמצעות אפליקציית WhatsApp”. תוכן כזה מתפרסם כדי למנוע בלבול סביב השאלה: ממתי בטלפונים ניידים ובוואטסאפ מופיעים מספרי קומות, חדרים וחלונות בנוסף לבניין הדירות?!

 

תמונה מטרידה התפשטה לפני הסרטון

סרטון זה פורסם בעבר על ידי תמונה שפרסם חשבון “IntelliTimes”, אתר מודיעין ישראלי, של אותו בניין, מאותה גבעה, ומאותה תחנה.

מה שמטריד בתמונה הוא שהבניין לא מכוסה כמו בסרטון ובתמונות שהופצו, מה שאומר שהוא צולם לפני ההתנקשות.

הבניין בו התגורר איסמעיל הנייה מתחנת טוכל (פלטפורמת IntelliTimes/X)

אתר המודיעין הנ”ל כתב, “איראן החליטה לפתוח בית הארחה באזור מרוחק אך מוכר, ואין זה מקרי שהמקום הזה מכונה “כף טהרן”. הנקודה הגבוהה ביותר המשקיפה על טהראן (כמו כף התקוה הטובה – אותו צוק גבוה בקצה יבשת אפריקה המשמש נקודת ציון לכל כלי השייט המבקשים לעקוף את היבשת השחורה).

איראן הודיעה באמצעות משמרות המהפכה שלה ששיטת ההתנקשות בהניה היא באמצעות טיל ששוגר מחוץ לאזור מגוריו, ובכירים איראנים אמרו אז שמקום השיגור הוא תחנת תוכל II.

מצד שני, הופיעו דיווחים רבים אחרים, רובם מערביים וישראליים, המדברים על מטען חבלה שהטמינו סוכנים בתוך חדרו של הנייה. האחרון מבין הדיווחים הללו הוא מה שנאמר כסיפור הרצח המושלם באמצעות רשת של סוכנים, המפרט כיצד הם נכנסו, ביצעו ולאחר מכן ברחו מטהראן.    (קרדיט לתמונת השער : ג’נובייה)