אל-ג’רידה: כעס בחיזבאללה על איראן בעיקבות עיכוב בתגובה נגד ישראל

אל-ג’רידה: איראן מכעיסה את בעלות בריתה בכך שהיא דורשת מהם להתאזר בסבלנות בתגובה לישראל רק לאחר הפגישה ביום חמישי .

חיזבאללה לאיראן : לא נוכל עוד להמתין לכם לבצע תגובה בזמן שתקיפות ישראל ממשיכות לפגוע באזרחי לבנון . המצב בשטח עלול לצאת משליטה .

איראן עוררה את זעמם של בעלות בריתה, בעיקר חיזבאללה וחמאס, כשקראה שוב להתאזר בסבלנות בתגובה לישראל לאחר רצח הרמטכ”ל של חיזבאללה, פואד שוכר, וראש הלשכה המדינית של החמאס , איסמעיל הנייה .

המקור הסביר לעיתון הכוויתי “אל-ג’רידה” כי בפגישה השתתפו נציגים מהחיזבאללה הלבנוני,בכירים מתנועות החמאס והג’יהאד האסלאמי הפלסטיני, המפלגות והפלגים החמושים העיראקים והסוריים והחות’ים התימנים.

נציגי משמרות המהפכה הודיעו לבעלות הברית כי עליהם להמתין בתגובה, לפחות עד תום המשא ומתן, המתוכנן למחר (חמישי), על הפסקת האש בעזה , אשר זומנה  על ידי שלישיית המתווכות הכוללת את וושינגטון. קהיר ודוחא.

מנגד, נציגי חיזבאללה וחמאס סברו כי הדרך היחידה להגיע להפסקת אש בעזה ולהרגעה באזור כולו היא לכפות זאת על ישראל בכוח , ויש צורך לפתוח את כל החזיתות כדי לאלץ את ישראל לקבל  את הפסקת האש .

 

בעלות בריתה של איראן סבורות כי הגיע הזמן לפתוח את כל החזיתות ולתקוף את ישראל בכוח, ולהתעמת עם כל מי שרוצה להגן עליה , כולל כוחות אמריקאים או כל מדינה ערבית שתסייע לה לתמוך בישראל, וזאת למרות העלות שגוברת על התועלת .  הסדר כולל הופך קרוב יותר להשגה רק ע”י הגברת המלחמה .

לדעת האיראנים  תרחיש זה הוא הרפתקה גדולה שבסופו של דבר תהיה האינטרס של ישראל , לא של הפלסטינים או של “חזית ההתנגדות”. החזון שהציגו בעלות בריתה של טהראן כולל פעולות רחבות טווח וארוכות טווח, מתקפות על תשתיות, מוסדות ביטחון, מטרות צבאיות וכלכליות, ואפילו אזורי אזרחים ומגורים ישראלים, שיגרמו לכל הישראלים לחיות במקלטים לאורך זמן. ולהרגיש מה מרגישים תושבי עזה .

 

חיזבאללה עומד על דעתו שלאחר התקיפה בפרבר הדרומי של ביירות, יש לתקוף את חיפה ותל אביב, לגיבוש  המשוואה של חיפה ותל אביב מול ביירות והפרבר הדרומי בכל מחיר, וכי על חיזבאללה להרחיב את יעדי התקיפה לעבר ערים ישראליות אחרות, גם אם זה יוביל  לפגיעה באזרחים. שינוי משוואה הוא הכרחי , פגיעה באזרחים ישראלים מול פגיעה באזרחים לבנונים.

חיזבאללה הזהירו את איראן ,  כי שלב נשיכת השפתיים אינו מתאים עוד , וקיים חשש מצד הנהגת חיזבאללה שגורמים מסוימים, או אפילו מפקדים בכירים משורותיו, ייצאו משליטה ויבצעו פיגועים עצמאיים. 

החות’ים תמכו בעמדת חיזבאללה והעניין הפך למחלוקת גדולה עם איראן.  מפקדי משמרות המהפכה טענו שההחלטה אינה בידיהם והם לא יכולים להחליט בעניין , מה שהכעיס את בעלות הברית עוד יותר. הם סברו שהם מקבלים תקיפות בזמן שההנהגה האיראנית החליטה להיות מאופקת .

 

לסיכום : עם סיומה של הפגישה המתוחה,  כמה נציגים של חיזבאללה, חמאס והחות’ים עזבו את הפגישה בכעס ובטענה שהם שהגיעו לטהרן כדי לתאם את התגובה ביחד , לא כדי לתאם את דחייתה. קיים חשש בהנהגת משמרות המהפכה שחלק מהאנשים הללו יפתחו כמה חזיתות נגד ישראל  ללא תיאום עם טהראן ויעמידום מול עובדה מוגמרת , כפי שעשה חמאס ב-7 באוקטובר, אך בהרבה יותר חזיתות.

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב   קרדיט לתמונות: ערוץ הטלגרם שירה-יוצרת תמונות ב-AI