אתר טורקי מתגאה: החרם הכלכלי של טורקיה יביא לסגירת עשרות אלפי חברות בישראל

אתר החדשות TurkPress מתגאה כי טורקיה מצליחה להוריד את הכלכלה הישראלית על ברכיה וכי הוא גורם לה נזק כלכלי עצום

 

תנועת החרם העולמית מטילה אתגרים משלה על עשרות חברות ישראליות העומדות בפני סכנת סגירה בקרוב, מסיבות הקשורות לשרשראות האספקה, שהעמיקו את משבר החרם הטורקי מאז מאי האחרון. 

במאי האחרון הודיע ​​משרד הסחר הטורקי כי אנקרה הפסיקה את כל היצוא והיבוא מישראל וממנה, תוך ציון “הטרגדיה האנושית המחריפה” בשטחים הפלסטיניים.

מהמשרד נמסר כי  “הופסקו עסקאות יצוא ויבוא הקשורות לישראל, כולל כל המוצרים  וכי טורקיה תיישם את הצעדים החדשים הללו בקפדנות ובנחרצות עד שממשלת ישראל תאפשר זרימה רציפה ומספקת של סיוע הומניטרי לעזה”.

היקף הסחר בין טורקיה לישראל הגיע ל-6.8 מיליארד דולר ב-2023.

חברות ישראליות מתמודדות עם השלכות המלחמה ברצועת עזה שתמשך עוד לפחות עד סוף השנה , לפי הדיווחים ב”טיימס אוף ישראל” צפוי כי 60,000 חברות ייסגרו במהלך השנה הנוכחית.

התחזית מגיעה 9 חודשים לאחר פרוץ המלחמה בעזה, כאשר עשרות אלפי חברות נפגעו עקב עלויות ריבית ומימון גבוהות, מחסור בכוח אדם, ירידה חדה בהיקף העסקים והתפעול, שיבושים של שירותים ואספקה ​​לוגיסטית, וסיוע ממשלתי לא מספיק, לפי מה שדווח על ידי “אל ג’זירה”.

לשם השוואה, שיא של 76,000 עסקים נאלצו להיסגר במהלך מגיפת הקורונה בשנת 2020, בעוד כ-40,000 עסקים נסגרים בדרך כלל מדי שנה.

כלכלת ישראל נפגעה

כ-77% מהחברות שנאלצו להיסגר מתחילת המלחמה, הן חברות קטנות עד 5 עובדים והן הפגיעות ביותר במשק, בגלל בעיית המימון והקושי לגייס כסף. 

הכסף שגייסו חברות ישראליות “נשרף” בתחילת 2023 כשהמשק סבל ממיתון עולמי ואי ודאות פוליטית מקומית עקב הרפורמה השיפוטית שהציע ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואז הגיעה המלחמה בעזה.

ראוי לציין כי המלחמה בעזה גרמה לאלפי בעלי חברות להתמודד עם זימונים פתאומיים ומתמשכים של מאות אלפי עובדים לשירות מילואים כדי להצטרף ללחימה בעזה, וכי 250 אלף ישראלים נעקרו מבתיהם.

קרדיט: טורק פרס