בכיר לבנוני: ישראל מתכוונת לפתוח במתקפת מנע  על יעדי חיזבאללה בלבנון ובאיראן

בכיר לבנוני : ישראל מתכוונת לפתוח במתקפת מנע  על יעדי חיזבאללה בלבנון ובאיראן שבסופה תאלץ את מועצת הביטחון באו”ם להכריז על הפסקת אש מיידית ללא כל תנאי בין ישראל ללבנון .

 

גורם לבנוני בכיר חשף למערכת החדשות אל-אנבאא’ הכוותית  כי “לבנון מקבלת מסרים דיפלומטיים ממדינות ידידותיות , שהמסקנה שלהן הן:

*-  שראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ינהל מו”מ ב-15 לחודש להסדר בדבר הפסקת אש בעזה,

*- חילופי שבויים תוך פתיחה באש נגד לבנון , עצימות האש וההסלמה יגררו  פעולות צבאיות עקובות מדם , עד אשר יטיל את תנאיו בישובי קו העימות בישראל , כפי שקרה בעזה, כך בחזית לבנון”.

הדבר המסוכן ביותר במסרים הדיפלומטיים, לדברי המקור, הן: 

”  העניין לשכנע את איראן וחיזבאללה שלא להגיב הפך משני , הנושא העיקרי כעת הוא לשכנע את ממשלת ישראל בראשם נתניהו  לא לפתוח במתקפת מנע בלבנון ובאיראן, על ידי התמקדות בבנק מטרות שלדעתו חיוניות עבור חיזבאללה, וכן תקיפות ממוקדות על תוכנית הגרעין האיראנית, ובמיוחד פגיעה במתקן הכור הגרעיני הנמצא  באראק . אם מבצע המנע הזה ,שמתכננת ישראל ,אכן יתרחש , זה אומר שאנחנו הולכים לקראת סבב אלים ברמה גבוהה שתוביל להסלמה גדולה “.

המקור חושף עוד כי  : ” הימים הבאים עד התאריך ה-15 לאוגוסט הם מהימים הקשים ביותר בצל המתנה , ויהיו כרוכים בסיכונים גדולים מאוד, מתוך ידיעה שהנתונים מצביעים על כך שכל הסלמה צבאית תהיה מורכבת מתקיפות אוויר והפצצות טילים הדדיים בין חיזבאללה לישראל שלא יחזיקו מעמד זמן רב , כי מועצת הביטחון של האו”ם  תכריז על ישיבת חרום שתתקיים במהירות , ואולי אנו עומדים בפני החלטה חדשה של מועצת הביטחון של האו”ם, שמהותה היא  אכיפת החלטה 1701, עם תוספת של סעיף, שכן במקום פסקת הפסקת פעולות האיבה הכלולה בהחלטה 1701, תתקבל פסקה הקובעת הפסקת אש מיידית  בת קיימא, וכך מסתמכים על החלטה זו במשא ומתן על קביעת הגבולות היבשתיים, שלא ניתן לדון על ההחלטה בטרם תיכנס לתוקפה הפסקת אש קבועה בין ישראל ללבנון .

קרדיט: אלנשרה   תרגם וערך: מאיר בר מקבוצת נציב   קרדיט לתמונות:  ערוץ הטלגרם היוצרים AI