טענות חדשות בעולם נגד פעילות ישראל בעזה: מחלות מתפשטות עקב “מים מזוהמים”

דיווח ב-NBC News חשף את התפשטותן הנרחבת של מחלות עור ודלקות כבד בקרב תושבי רצועת עזה, עקב השימוש שלהם במים מזוהמים לאחר שהמלחמה הרסה את רוב מתקני התפלת המים והבארות.

הרשת דיווחה, תוך ציטוט של עדויות של עזתים, רופאים וארגונים הומניטריים ברצועת עזה, כי ילדים צעירים רבים חלו במחלות הקשורות לשתייה או רחצה במים מזוהמים, וכי בין המחלות הנפוצות נכללות דלקת כבד ומחלות עור.

אוקספם, פדרציה בינלאומית של ארגוני צדקה המתמקדת בהקלה על העוני בעולם, העריכה כי כל מתקני התפלת המים ברצועת עזה ו-88 אחוז מבארות המים נהרסו או ניזוקו כתוצאה מהמלחמה שנמשכת כבר יותר מ 10 חודשים.

לטענת הארגון, נעלמו גם כל מכוני טיהור השפכים ו-70 אחוז ממשאבות הביוב, מה שהוביל לירידה בכמות המים הזמינה ב-94 אחוז מתחילת המלחמה, לפחות מ-5 ליטר ליום לנפש, לעומת לפחות 15 ליטר ליום במצבי חירום.

ממשלת ישראל לא הגיבה לבקשת הרשת האמריקאית להגיב בנוגע למחלות הנגרמות על ידי מים מזוהמים בעזה.

אבל הגוף הממשלתי הישראלי שמתאם את סוכנויות הסיוע והצבא, יחידת התיאום לפעילות הממשלה בשטחים, אמר בחודש שעבר כי הקים צוות לטיפול בבעיות תברואה ברצועה, כולל פינוי פסולת ואבטחת אספקת חשמל למתקן ההתפלה.

הרשות הוסיפה כי “הצוות שוקל גם נקיטת צעדים נוספים לשיפור התברואה בעזה, לרבות תיקון בארות, פיתוח מתקני התפלת מים והארכת קווי מים”.

עכשיו ניתן להבין את צעדיו של שר הביטחון גאלאנט להבטחת אספקת דלק להפעלת מכוני מים ובתי חולים . 

الصحة الفلسطينية» تكشف عن فيروس شلل الأطفال في مياه الصرف بغزة – قناة الغد

קרדיט: אלחורה     קרדיט לתמונות: אלע’ד