הלבנונים בלחץ, גם חיזבאללה

בינתיים בלבנון הלחץ והפחד מתגברים.
אני בטוח שכבר ראיתם במקורות שונים על שמעוז החיזבאללה – רובע הדאחייה הולך ומתרוקן מתושביו, ועל זינוק מחירי השכירות באזורים אחרים בבירות, ובעיירות והכפרים באזור הבירה הלבנונית וגם באזורים מרוחקים, אבל לא רק תושבי רובע הדאחייה לחוצים, ובניגוד למה ששופרות התעמולה של חיזבאללה מנסים לשדר, לבנון כולה בלחץ, ורבים מהשיעים כמו גם בני עדות אחרות פשוט מפחדים מהתרחבות המלחמה שתגיע בעקבות תגובת חיזבאללה לחיסול פואד שכר, רמטכ”ל הארגון, ב 30 ביולי.

לבנונים רבים מפחדים שישראל תהרוס את לבנון כאשר תתחיל סוף סוף “לדבר מזרח תיכונית” ולתקוף בעוצמה את ארגון הטרור והפשע שהשתלט על לבנון, וב 8 באוקטובר 23, פתח במלחמה נגד ישראל, ומאז תוקף ללא הרף אזרחים וחיילים לאורך ולרוחב צפון ישראל, מהים ועד לרמת הגולן.

 

ככל שחולף הזמן, מפלס החרדה בלבנון רק עולה, והבומים העל קוליים שנוצרים בעקבות שבירת מחסום הקול ע”י מטוסי חייל האוויר הישראלי, רק מוסיפים לחרדה, והלבנונים שממש לא אוהבים את הבומים האלה, מתלוננים לא רק על חלונות שבורים, סדקים בקירות ונפילת טיח ותקרות, אלא גם על ילדים בוכים מפחד, ובעיתונות וברשת יש פסיכולוגים שמנסים להסביר להורים כיצד להקל על הפחד והלחץ של הילדים.

כמובן שיש בלבנון מי שמאשימים את ישראל, שהיא מפעילה נגד הלבנונים מלחמה פסיכולוגית באמצעות שבירת מחסום הקול, וכמובן שלא תמצאו בלבנון מילה על מצבם של ישראלים שמותקפים כבר עשרה חודשים ע”י חיזבאללה.

 

ללבנונים נמאס מחיזבאללה והמלחמה שלו נגד ישראל
יש בלבנון לא מעט אנשים שיוצאים בגלוי נגד חיזבאללה, נגד האג’נדה של ארגון הפשע והטרור השיעי, שפועל בחסות המשטר האיראני, ולמען אינטרסים זרים שלא קשורים לטובת לבנון והלבנונים, והקולות הדורשים מחיזבאללה הולכים ומתרבים והופכים בוטים ורמים יותר.

כבר לפני חודשים החלו לרוץ ברשת קמפיינים נגד המלחמה של חיזבאללה, בהם נאמר “עזה היא לא המלחמה שלי” והמחאה התרחבה לקמפיינים מתריסים בהם נאמר “חיזבאללה הוא לא הצבא שלי, איראן היא לא המדינה שלי”, ומשם הגיעו המחאות נגד חיזבאללה והמלחמה גם לתקשורת הלבנונית בה התחילו לדבר נגד המלחמה של חיזבאללה, ושזו מלחמה זרה שלא משרתת את האינטרס הלבנוני, ולאחרונה כאמור הקולות מתרבים ומתחזקים, ורבים יוצאים בגלוי נגד חיזבאללה, ואומרים שבהנחיית איראן פתחה מפלגת השטן השיעית ב 8 באוקטובר מלחמה נגד ישראל, ללא התייעצות עם אף גורם לבנוני וללא התחשבות בלבנונים.

לא רק מקרב הנוצרים והדרוזים, גם בין הסונים יש התנגדות למלחמה וביקורת על חיזבאללה, ואפילו מתוך העדה השיעית שומעים קולות נגד חיזבאללה שגוררת את לבנון למלחמה שלא קשורה אליה. ובמדינת האבסורד הלבנונית ניתן למצוא שלטי חוצות המהללים את הרוגי חיזבאללה, שלצידם שלט היוצא נגד חיזבאללה והמלחמה.

חיזבאללה רואה את התרוקנות הדאחייה ושומע את קולות הביקורת, ומבין את משמעות הדברים, ויש מי שאומרים שחיזבאללה נלחץ מהלחץ של הלבנונים, במיוחד מהלחץ של השיעים, וחיזבאללה מגיב.

 

גם חיזבאללה בלחץ
כדי לנסות הרגיע את הרוחות ולהפיג את הלחץ של הלבנונים, ולנסות להפחית את הביקורת, דואגת מפלגת השטן השיעית שדוברים מטעמם יספרו ללבנונים את “הדברים הנכונים” שיתפרסמו בעיתונות שופרות התעמולה כתבות.

כך רואים את איימן בכר אל-ריפעי (أيمن بكر الرفاعي = Ayman Bakr Rifai) המופתי של מחוז בעלבכ – אל-הרמל, הנציג של דאר אל-פתווה (בית הפאתווה = دار الفتوى = Dar el Fatwa) – הרשות לענייני הדת וההקדש בלבנון שהיא הסמכות הדתית הסונית העליונה בלבנון, שארגן היום במשרדי ‘בית הפתווה’ בבעלבכ, כינוס מיוחד של נכבדים סונים מהמחוז, שנועד “להתכונן לקראת מה שמגיע בימים הקרובים” , בו סיפר להם בהתרגשות שמטרת הכינוס היא “לערוך סקר מקיף של המקומות בהם ניתן להכיל את העקורים, ולהכין רשימה של כל מי שירצה לספק מקום מגורים לעקורים או לפתוח להם את ביתו, והוסיף שמוסדות ‘בית הפתווה’ והווקף יסייעו גם הם.

אציין שהמופתי החביב ידוע כתומך של “ההתנגדות”, ואוסיף שלמראה התמונות שיוצאות מהכינוס המדובר, לא נראה שהנכבדים הסונים גילו התלהבות מהכינוס, מהנאמר ומנוכחות התקשורת. יש מי שאומרים שהמופתי מנסה לארגן בשליחות חיזבאללה, מקום מגורים לשיעים שבתיהם יהרסו בבקעת הלבנון ובבירות.

 

בין שלוחי חיזבאללה רואים גם את אמין סלם (أمين سلام =Amin Salam) שר הכלכלה הלבנוני שבכותרות בעיתונות לבנונית נאמר שהוא מנסה להרגיע את הלבנונים הלחוצים לקראת המלחמה, מספר ללבנונים שמצב הכלכלה המקרטע של לבנון יחמיר אף יותר במקרה של מלחמה, וקורא להכריז על מצב חירום במדינה, ומסביר שמלחמה עם ישראל “עלולה להחזיר את לבנון לתקופת האבן”, ואמנם משרדו הכין תוכנית להתמודד עם תוצאות המלחמה שתאפשר ללבנון להתאושש, אבל גם הוסיף שהתוכנית דורשת מימון בין לאומי… ובאותה הזדמנות מספר להם שמלאי המזון הקיים בלבנון מספיק לשלושה חודשים (גם בלי מלחמה) אבל אין להם מה לדאוג כי למשרדו יש תוכנית לחלוקת מזון באופן שווה בכל האזורים בלבנון.

ביני לביניכם, ממש לא בטוח שהלבנונים אכן נרגעו למקרא דברי השר הלחוץ שמנסה להרגיע.

 

הלחץ מתגבר גם בדרום לבנון
חלק מישובי בדרום לבנון התרוקנו מרוב יושביהם, ובאחרים חלק מהתושבים עזבו וחלק נשארו, אבל ללבנונים שנשארו בדרום לבנון, יש גם צרות אחרות מעבר לבתים הרוסים, שמעלות חשש בקרב התושבים על האפשרות שיוכלו להמשיך ולהישאר בבתיהם או במקומות אליהם התפנו בדרום לבנון, גם אם לא בקו הגבול, ודוגמה לאחת הצרות היא שהם שומעים את ארגון בעלי המאפיות בדרום לבנון, דורש ממשרד הכלכלה להגדיל את הקצאת הקמח (המסובסד) למאפיות בדרום לבנון. בעלי המאפיות טוענים שהקצאת הקמת שהם מקבלים, לא עונה על הביקוש שגדל בעקבות המצב.

מסתבר שלפי בעלי המאפיות, יש תופעה מעניינת, שלמרות עשרות אלפי אנשים עזבו את בתיהם בדרום לבנון, הביקוש לא רק שלא קטן, אלא עלה. לטענתם הקצאת הקמח המסובסד ירדה לחצי מההקצאה שלפני שחיזבאללה פתח במלחמה נגד ישראל, ואילו הביקוש בפועל הוא כפול מההקצאה, דבר שמחייב אותם לקנות קמח במחיר לא מסובסד, ובאותה הזדמנות הם טוענים שאין למאפיות מלאי קמח, בטח שלא רזרבות לחירום, ומתלוננים ש”אם המלחמה תתרחב, הלבנונים יהיו במשבר לחם ממשי”.

מי דואג לכם אם לא חיזבאללה…
חיזבאללה שרואה את הלחץ מבעבע ואת המחאות שיוצאות גם מדרום לבנון, דאג לפרסם היום עד כמה חיזבאללה הוא זה שדואג לתושבי הדרום ומטפל גם באספקת צרכים בסיסיים לתושבי הדרום, ומספר לכל מי שרוצה לשמוע שהארגון (במקום הממשלה) הוא זה שדואג שהחשמל והמים ימשיכו לזרום בישובי דרום לבנון, ושצוותי עבודה של חיזבאללה הם אלה שמתקנים תקלות וכבלים קרועים, מתקינים גנרטורים ביישובים ולבארות, והארגון (ולא הממשלה) סיפק בחודש שעבר 510 אלף ליטר סולר להפעלת גנרטורים בדרום לבנון, ועוד 920 אלף ליטר להפעלת משאבות בבארות המים, וכן שעובדי הארגון מתקינים לוחות סולריים בכפרים ובבארות מים, וחפרו עשרות בארות מתחילת המלחמה (23 בארות מאז אוקטובר).

לא בטוח שתושבי דרום לבנון שעזבו את בתיהם והמראות ביישוביהם הפכו להיות דומים למראות מרצועת עזה, מוצאים נחמה בקשקשת להפגת הלחץ של שופרות חיזבאללה, וגם בדרום לבנון יש קולות המבקרים את חיזבאללה.

 

מילה לסיום
אני בטוח שלא צריך להסביר לכם שמטרת חיזבאללה היא השמדת מדינת ישראל, הרי נסראללה ושאר דוברי הארגון אומרים זאת במפורש.

לעניות דעתי, היות וישראל עשתה טעות שלא הגיבה בעוצמה הנדרשת ב 8 באוקטובר 23, כאשר חיזבאללה פתח במלחמה נגד ישראל והחל לשרוף את הצפון ולהחריב ישובים, והיות והמלחמה מול חיזבאללה תגיע בין אם אנו הישראלים (או האמריקאים) נרצה בכל או שלא, רצוי למדינת ישראל לצאת למלחמה זו בעיתוי המתאים ביותר לנו, לא לחיזבאללה או איראן, ולמען תושבי ישראל בכלל ותושבי הצפון בפרט, צריך להשמיד את חיזבאללה, גם אם יהיה צריך להרוס ולשרוף את לבנון.

המסר אותו רואים כיום אויבי ישראל במה שנשאר מרצועת עזה, הוא המסר שהם צריכים לראות במה שיישאר מלבנון ביום של אחרי חיזבאללה. שידעו המבקשים להשמידנו, שגלי הריסות עשנים, יהיו גורלם של כל מי שיעז לנסות לתקוף את מדינת ישראל.

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון    קרדיט לתמונות: ערוץ הטלגרם היוצרים AI