“הטלגרף”- נשיא איראן מתנגד לתקיפה ישראל. מציע לתקוף אתרים במדינות זרות. מה מאחורי?

על פי הדיווח בעיתון הבריטי, באיראן יש חילוקי דעות כיצד להגיב לישראל. מפקדי משמרות המהפכה (על פי הוראה ישירה של ח׳מנאי) דורשים לתקוף ישירות את תל אביב וערים נוספות, ולהתמקד בבסיסים צבאיים שם, כשהם מודעים לסיכון ממלחמה רחבה. אבל, נשיא איראן מסעוד פזשכיאן מעדיף דווקא לפגוע בבסיסים ישראלים של ״המוסד״ (לכאורה) במדינות זרות.

במשמרות המהפכה נחושים להוציא לפועל את תוכניתם למרות הבקשות של נשיא איראן (שכאמור לא זוכה ליותר מדי סמכויות בדברים הללו).

פזשכיאן חושש מאוד ליציבות שלטונו ולהשלכות של מתקפה רחבה על ישראל, בהינתן שכוחות מערביים רבים נמצאים כאן במזרח התיכון ומוכנים לגבות את ישראל במהלכיה.

נשיא איראן גם מודע ליכולות ההתגוננות העלובות שיש לאיראן מפני כל מתקפת נגד ישראלית.

חיל האוויר האיראני מיושן ולא מהווה אתגר לחיל האוויר הישראלי עם מטוסי החמקן החדישים ביותר בעולם המצויידים בטילים מדוייקים שאינם ניתנים ליירוט , בטח לא באמצעי ההגנה האווירית שיש כרגע לאיראן.

גם הוא יודע, כמו כל העולם , שרוסיה העבירה לאיראן סוללות טילי נ”מ חדישות מדגם אס-400 עם צוותי הפעלה רוסיים (ויש אומרים שצוותי ההפעלה הגיעו ממדינות המשתפות פעולה עם רוסיה) אך ברור לו שהם לא ישתתפו בהדיפת התקפות אוויריות ישראליות על מטרות אסטרטגיות על אדמת איראן אלא הם נועדו להגן על האינטרסים הרוסים על באיראן , כמו תחנת הכוח הגרעינית בבושהר ומפעלי הכטב”מים המייצרים אך ורק לטובת הצבא הרוסי הנלחם באוקראינה.

נשיא איראן לא טועה! הוא מבין איזה סבל יעבור העם האיראני אם ישראל תגיב בכל כוחה!

קרדיט: בן בטש מקבוצת נציב    קרדיט לתמונות: ערוץ הטלגרם שירה-יוצרת תמונות ב-AI