הסיפור הגדול מאחורי השמדת מחסן נשק מתקדם בבסיס סורי אמש בחומס

הפשיטה הישראלית על מטרה איראנית-סורית-חיזבאללה בסמוך לנמל התעופה שאייראת באזור הכפרי המזרחי של חומס מייצגת את המשך התקיפות שמבצעתישראל נגד אתרים צבאיים בסוריה, תוך שהיא מכוונת בעיקר נגד כוחות הצבא הסורי ובעלי בריתו מקרב המיליציות השיעיות הנתמכות על ידי איראן.

לפי מה שדיווחה סוכנות הידיעות הסורית “SANA”, ארבעה חיילים מצבא סוריה ו-3 לוחמים שיעים מהמיליציות הנאמנות לאיראן נפצעו, וכמו כן נרשמו כמה נזקים לרכוש כתוצאה מהתקיפה זו.

ידוע שישראל ממעטת לאשר או להכחיש את ביצוע התקיפות הללו, אך מצדיקה אותן בכך שהן נועדו למנוע מאיראן להבסס את נוכחותה הצבאית בסוריה.

אתר החדשות “רוסיה טודיי” דיווחה כי ההפצצה כוונה לאתר של דיוויזיה 11 של הצבא הסורי, מה שמחזק את ההשמי שתקף התכוון להשמיד אתרים בעלי חשיבות אסטרטגית למשטר הסורי ולבעלי בריתו האיראנים.

באשר למרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, הוא ציין כי התקיפה כוונה למחסן טילים השייך לפוג’ צבאי שהיה ממוקם במרחק של כחמישה קילומטרים משדה התעופה, מה שהוביל לפציעתם של שבעה חיילים, בהם חברי מיליציות פרו-איראניות.

לפי המצפה הסורי, הפיצוצים נמשכו במשך שעה שלמה, מה שמעיד על עוצמת התקיפה והיקף ההרס שהותירה אחריה.

התקיפה מגיעה בהקשר של הסכסוך המתמשך בין ישראל לאיראן בשטח סוריה, שכן ישראל רואה בנוכחות האיראנית בסוריה איום על ביטחונה הלאומי. (קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות)

 

הערה: נכון לראות תקיפה זאת בהקשר רחב יותר.

ב-20 באפריל , ישראל תקפה , כך על פי מקורות זרים , מחסן טילים של פוג’ ארטילריה 175 של דיוויזיה 5 היושבת ליד העיירה איזרע מזרחית לגבול הגולן עם ישראל , והשמידה מחסן טילים. כידוע דיוויזיה 5 באיזרע נמצאת בשליטה איראנית וחיזבאללה מלאה , ולמעשה מחסן הטיחלים שהושמד שם היה , למעשה, מחסן תחמושת של המיליציות האיראניות וחיזבאללה שהוכן לקראת עימות צבאי עם ישראל.

כך, בדיוק, היתה התקיפה הישראלית , גם הפעם על פי מקורות זרים , אתמול בפוג’ ארטילריה של דיוויזיה 11 הממוקמת ליד שדה התעופה הצבאי אלעיראת במחוז חומס.

על פי מקורות ערביים , בימים האחרונים הגיעו לשדה זה מטוסי מטען רוסיים ואירנים שהנחיתו בשדה משלוחי נשק המיועדים לחיזבאללה בלבנון המתכוננים לעימות צבאי נרחב עם ישראל.

גם הפעם , כמו ב-20 לאפריל , צבא סוריה מעניק שרותי איחסון לתחמושת איראנית המיועדת לפגוע בישראל.

ישראל כבר תוקפת תקופת מה גם מטרות של הצבא הסורי שעברו הסבה למחסנים איראניים.

אתרים סורים שלא מעניקים את “חסדיהם” לאיראנים לא נפגעים ואסד יודע זאת.

אסד גם יודע שהוא יכול להפוך להומלס אם ימשיך לתת שירותים צבאיים לאיראנים , ארמונו בדמשק בסכנה!!

לסיכום , ניתן להגיד כי ישראל החלה בגל תקיפות נגד מחסני נשק אסטרטגי של האיראנים בסוריה המיועדים ללחימת חיזבאללה נגד ישראל על מנת לקצץ יכולות אם וכאשר יפתח קרב ההשמדה הגדול ביותר בתולדות הזמן החדש של העדה השיעית במזרח התיכון.

קרדיט לתמונות: ערוץ הטלגרם שירה-יוצרת תמונות AI