יחיא סינוואר – מעבד למלך. דעה

מינוי יחיא סינוואר ליושב ראש הלשכה המדינית של חמאס, מהלך מדיני או פרס תנחומים?

התשובה פשוטה, תאמינו או לא – ארגון חמאס מתמוטט. אפילו בכירי הארגון מבינים זאת. חמאס בלי עזה זה חמאס של סוף שנות ה-80. אפילו לכרישי הארגון, אלו עם השעון רולקס וחליפות יוקרה, לא יהיה תירוץ למימון ללא שליטת הארגון בעזה.
הרי כספי הסיוע שמהם היו גונבים היו מיועדים לטובת הרצועה, והכספים עבור מימון טרור היו מיועדים לטרור משטח הרצועה כלפי ישראל.
סינוואר שהיה יריב לא קטן לקודמו בתפקיד, הנייה, נבחר להנהיג את הארגון על ידי חברי הלשכה המדינית.
שאלה שצריכה להדאיג את ישראל היא האם סינוואר בעצמו יודע על תפקידו החדש או שמא מדובר ב”נתינת כבוד” לאיש שהביא את חורבן הארגון?

 

לישראל כך או כך המהלך לא מבשר טובות בנוגע לעיסקת החטופים, שכן, סינוואר הוא האיש שהקשיח עמדות לעומת קודמו בתפקיד, וידוע שעסקאות עם חמאס קמו ונפלו רק במילתו של סינוואר. עוד בעסקת שליט, העסקה שלמעשה שחררה אותו לחופשי, סינוואר היה הגורם הבלעדי לתנאי העסקה. יש האומרים שלפעמים אחמד ג’עברי (רמטכ”ל חמאס לשעבר) היה צריך להוריד את ראשו כשסינוואר היה מתעקש מתוך הכלא על סעיפים בעסקה.

עוד דאגה לישראל; באם יוכח כי ישנה תקשורת בין יחיא סינוואר לבין בכירי הארגון בחו”ל הדבר עלול להתפרש בשכונה מסביב ככשלון לא קטן בבידוד מנהיג חמאס עזה משאר בכירי הארגון.

דעתי האישית: סינוואר קיבל את התואר כאות של כבוד כי זה באמת לא משמעותי, איך מנהיג שרץ בתוך מחילה ועובר ממנהרה למנהרה, תלוי בחסדיה של ישראל לחשמל ומים, יכול להנהיג ארגון? כבר עדיף שכל הכוונות יהיו מכוונות למי שנחשב כשהיד גם ככה.

אבל היי… גם אם יחוסל, תמיד יש את חאלד משעל…

חמאס רות סוף!

קרדיט: ערוץ הטלגרם המוחבאראת – ד.העזתי       קרדיט לתמונות: ערוץ הטלגרם סירה תמונות AI