ככה זה שאתה לא שולט על ארצך! רמטכ”ל צבא סוריה פועל בניגוד לאינטרס ארצו ללא ידיעת אסד

ערוץ “אל-ערביה אל-חדאת” דיווח כי רמטכ”ל צבא סוריה, עבדול כרים מחמוד איברהים, מקבל החלטות ללא ידיעתו של הנשיא אסד, וציין כי החלטות אלו “מהוות סכנה לסוריה”.

“אל-חדאת'”, בצטטו מקורות עלומים, דיווח כי הרמטכ”ל הסורי “עשה מהלכים ללא ידיעתו של אסד”, כולל ביקור חשאי בטהראן כדי להדק את היחסים עם איראן.

הערוץ טען כי הרמטכ”ל מהווה אפוא “איום על יציבותה של סוריה ופוגע במתקניה החיוניים”, וציין כי החלטותיו “הובילו לכך שישראל תבצע תקיפות על אתרים צבאיים סוריים ולא איראניים”.

הערוץ הוסיף כי איברהים “לוקח החלטות שמגבירות עוד יותר את התלות באיראן”, על רקע ספקולציות שהוא יסכים “להעביר אמצעי לחימה מצבא סוריה לחיזבאללה הלבנוני”.

לפי מקורות יודעי דבר, אל-איברהים “הסכים לאפשר לכטב”מים להמריא משטח סוריה לפגע בישראל” באמצע יולי, בטענה כי ההחלטות “לבצע פעולות נגד ישראל מסוריה התקבלו ללא ידיעתו של בשאר אל-אסד”.

האלוף עבדול כרים בן מחמוד איברהים מונה לראש המטה הכללי של צבא סוריה, על פי צו שהוציא בשאר אל-אסד בסוף אפריל 2022.

ב-23 ביולי הודיעה מועצת האיחוד האירופי על צירופו של עבדול כרים איברהים, יחד עם שר ההגנה הסורי, עלי מחמוד עבאס, לרשימות הסנקציות, בשל אחריותם ל”פשעי עינויים, אונס, ואלימות מינית”.

(ועכשיו נשאר לכולם לנחש מי לחש את הסוד הזה באוזני אסד ורוסיה ? וכמה זמן נשאר לרמטכ”ל הסורי לחיות עד שיחוסל בצורה מיסתורית? )

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונה: תסנים