בקצרה מול אויבינו – מעודכן עד ליום 8-8-2024

מדינת ישראל מוצאת עצמה השבוע במתח, משל היתה היא ילד שובב, המחכה לעונש ממנהל בית הספר. חזבאללה ואיראן מדגישים כל העת, שבכוונתם לנקום על חיסולם של פואד שוכר, רמטכ”ל חזבאללה, ואסמאעיל הניה, ראש הלשכה המדינית של חמאס. חזבאללה ממשיך, במקביל בירי רקטות וטילים ובשיגור כטב”מים לצפון, כאשר הוא מציג כל העת את יעדי השיגור כיעדים צבאיים לכאורה. במסגרת זו, כטב”מ שיורט סמוך לנהריה גרם לפגיעה של טיל היירוט בכביש הומה, ולפציעה קשה מאוד של אזרח ישראלי.

הנה תמונות מהתקרית:

חסן נצראללה, מזכ”ל חזבאללה נשא נאום לרגל שבוע לחיסול שוכר, בו הדגיש כי מריטת העצבים של ישראל גם היא חלק מהתגובה שתגיע במוקדם או במאוחר. בנוסף ציין, שמטרת חזבאללה ושותפיו היא למנוע נצחון מוחלט של ישראל ברצועה, ולא לנסות (בשלב זה) להגיע לעימות מלא עם ישראל.
ישראל בתורה ממשיכה במדיניות של פגיעות נקודתיות באנשי חזבאללה בדרום לבנון, אך נמנעת מפעילות בביירות, פרט ל”בומים עלקוליים”, בין היתר במהלך נאומו של נצראללה.
ובחזרה לרצועה, שם נמשך לחץ מצד בכירי מערכת הבטחון בתאום עם הממשל האמריקאי, וגורמי המודיעין של מצרים וקטר, להוביל לעסקת חליפין מול החמאס. על פי המסתמן, אמורה העסקה לכלול יציאה מוחלטת של צה”ל מהרצועה, והסתפקות בפיקוח ערבי ואלקטרוני באזורים אלה בתמורה לשחרור חלק מהחטופים בשלב הראשון.
בשטח, מצמצמת ישראל את הנוכחות בריכוזי האוכלוסיה, מה שמאפשר לגורמי הטרור לחדש ולהרחיב את ירי הרקטות לישובי עוטף עזה, ומנגד, ניכרת ירידה במספר הנפגעים מבין חיילי צה”ל, בעקבות צמצום הנוכחות באזורים בהם ארגוני הטרור חזקים יותר.

הנה תמונות משיגור רקטות של הגא”פ מהרצועה:

 

למרות האמור, בעזרת חיל האויר, נמשכת פגיעה נקודתית במוקדי פעילות של גורמי הטרור ובראשם חמאס. כחלק מהפעילות הזו, הופיעו שמועות לא מאומתות על חיסולו של חד’יפה כחלות, המכונה “אבו עבידה”, דובר גדודי אלקסאם. אמנם לא נוצר אימות לשמועה, אך מנגד, גם לא נרשמה הזמה, או הופעה פומבית אחרת של הנ”ל.
מי שאין ספק שחוסל הינו אסמאעיל הניה, ראש הלשכה המדינית של חמאס. הנ”ל נקבר בקטר במעמד השליט המקומי ואביו, לאחר טקס רב משתתפים שנערך לכבודו בטהראן. דברי הספדלהניה הושמעו השבוע בחלק גדול ממסגדי איו”ש, כמו גם בהר הבית, שם נשא את הדרשה השיח’ עכרמה צברי, המופתי לשעבר של הרש”פ.

הנה תמונות מהמסגד הגדול בשכם:
https://www.facebook.com/100000495733391/videos/3417681968541131?idorvanity=357103281849

 

חיסולו של הניה הביא להכרזה על מינויו של יחיא סנואר, ראש חמאס ברצועה לראש הלשכה המדינית של חמאס, וזאת, לאחר שהטיל “וטו” על מינויו הטבעי של ח’אלד משעל שהוגדר כסגן ראש הלשכה המדינית, ואף עמד בראשה בעבר. העובדה שסנואר נבחר מלמדת גם על כך שיש לסנואר קשר רציף עם הנהגת החמאס בחו”ל ועם האיראנים, וגם שמעמדו בתנועה איתן. כפי שציינתי בסקירות קודמות, אני בספק אם סנואר עדיין ברצועה בכלל למרות הסרטון המלגלג הזה, שהפיצו יריביו בפת”ח, המציג את סנואר כמי שמסתתר בתוך תעלות ביוב:
https://www.facebook.com/100000495733391/videos/1408772683847232?idorvanity=357103281849

ובאיו”ש: שבוע עתיר פעילות צבאית ופעילות טרור נרשם השבוע. במסגרת זו: 5 מחבלים חוסלו בטול כרם, 2 מהם תושבי קלקיליה האחראים לרצח אמנון מוכ’תר הי”ד. החיסול בוצע מהאויר ודו”צ מיהר לפרסם שמדובר בחיסול חוליה בדרך לפיגוע, כאילו לא מדובר בבני מוות לכתחילה. בחילופי אש עם כח צה”ל שהגיע לאסוף את גופות המרצחים חוסלו 4 מחבלים נוספים (סה”כ 9). ברקע, התפתח ויכוח בין גא”פ לחמאס לאיזה ארגון שייכים הרוצחים. חשוב להבין שכל ארגון משלם כסף לחוליות כדי שיפעלו בשמו, ובמקרה הזה, כנראה שהמנוולים קיבלו כסף משני הארגונים.

הנה סרטון של הגא”פ הטוען לכך שהמרצחים נמנים על שורות הארגון:
https://web.telegram.org/k/#@yaakovsabag

ובג’נין- 6 מחבלים חוסלו מהאויר לאחר ירי מאסיבי ומטענים לכיוון כוחות שפעלו במחנה הפליטים. קודם לכן, חוסלו 3 מחבלים בכפר עקאבא בטובאס, בחילופי אש מול כוחותינו, אחד מהם תושב טובאס, ושניים מהכפר עצמו. הפעילות בוצעה בעקבות ירי לעבר הישוב בקעות שבבקעת הירדן. גם בכפר קוד, הסמוך לג’נין חוסלה חוליית טרור לאחר שאנשיה הסתגרו בתוך בית.

הנה תמונות מהחיסול בג’נין:
https://www.facebook.com/100000495733391/videos/1384613138884412?idorvanity=357103281849

ההרג בג’נין לא נגמר בתקריות אלה. צעיר נוסף נפגע מירי ונהרג כתוצאה מירי באויר במהלך הלוויית ההרוגים. כן יאבדו כל אויביך ה’.
חילופי אש מול כוחותינו נרשמו השבוע גם בשכם, במסגרת פעילות צה”ל באזור. במסגרת פעילות זו פוצץ משרד הפת”ח במחנה בלאטה. יצויין, כי אנשי הפת”ח הינם שותפים מלאים למכונת הטרור באיו”ש, ועל רקע זה נעצר השבוע גם ג’האד אבו כאמל, מזכיר הפתח בג’נין. בעבר נעצר עטא אבו ארמילה, על רקע תמיכתו בטרור, והעצור הינו מחליפו, שאמור היה למתן את הארגון, אך נגרר אחרי הזרם.

הנה תמונות מפיצוץ משרד הפתח בבלאטה:
https://www.facebook.com/reel/936613211568628

ועוד בג’נין. השבוע דווח על מותה מפציעה של ופא ג’ראר, אשת מחבל חמאס בכיר, שנפגעה ממטען שהופעל לעבר רכב בו הוסעה למעצר לפני מספר שבועות.
במקביל, נמשך גם הטרור העממי. במסגרת זו נרצחו שני אזרחים בחולון מפיגוע דקירה שביצע מחבל, שב”ח מסלפית. בפיגוע דקירה נוסף במחסום המנהרות שביצע מחבל ממחנה הפליטים דהישה, נפצעה קל שוטרת מג”ב לצד זאת, פוצץ הבוקר בית מחבל בעיירה דורא שבגזרת חברון, מחבל שביצע פיגוע בגן יבנה לפני מספר חודשים.

הנה תמונות:
https://www.facebook.com/100000495733391/videos/868175711885004?idorvanity=357103281849

ובמישור הכלכלי- הרש”פ הודיעה על תשלום 70% ממשכורות יולי לעובדי המנגנון הציבורי במינימום של 3000 ₪ לעובד. מדובר בשיפור ניכר לעומת חודשים קודמים, המשקף הזרמת סיוע בינ”ל לרש”פ. ברקע, הושג הסכם לפריסת חובות הרש”פ לחברת החשמל הישראלית בסך 2 מליארד שקל, מכספי המיסים שישראל גובה עבור הרש”פ.

עד כאן להשבוע- שבת שלום, בשורות טובות וגאולה שלמה

קרדיט: יעקב סבג – לשעבר יועץ לענייני ערבים ביחידות המנהל האזרחי בעזה ואיו”ש   

קרדיט לתמונות ולסרטונים: רשתות חברתיות  קרדיט לתמונת השער: ערוץ הטלגרם – היוצרים Ai