לראשונה בהיסטוריה, מסוק תקיפה רוסי Mi-28 הופל ע”י כטב”מ

לראשונה בהיסטוריה, מסוק קרב הופל על ידי כטב”מ מסוג FPV (כלי טייס מגוף ראשון), כאשר מפעילים אוקראינים פתחו במבצע באזור קורסק הרוסי נגד מסוקים רוסיים והצליחו להשמיד שני מסוקים באוויר.

דיווחים אמרו כי מדובר ב-Kamov Ka-52, אך השני, לפי התמונה שהודלפה, מציג תכונות של מסוק תקיפה רוסי Mi-28.

 

מל”טים מסוג FPV (כלי מגוף ראשון) הם סוג המל”טים בשימוש הנפוץ ביותר כיום בצבא האוקראיני. כלי טייס אלו משמשים למטרות מרובות, כגון איסוף מודיעין, תקיפה ומעקב. פרספקטיבה מגוף ראשון פירושה שטייס המל”ט רואה את כל מה שמצלמת המל”ט יכולה לראות כאילו הוא נמצא בתוך המכשיר המעופף הזה. כלי טייס אלו נשלטים על ידי בקרה מהקרקע.

משימות הכטב”מים מגוף ראשון:

• סיור וחישה: רחפנים משמשים למשימות ריגול ואיסוף מידע מאזורים מסוכנים או מוגבלים. הוא יכול לשאת מצלמות ברזולוציה גבוהה או חיישנים מיוחדים לזיהוי או מיקום מטרות.

 

• מיקוד ותקיפה: מל”טים משמשים להתקפות אוויריות ולתקיפות מדויקות. כלי הטייס יכול להיות מצויד בטילים או פצצות כדי לפגוע במטרות צבאיות.

 

• ניטור ובקרה: מפעילים יכולים לנטר מל”טים מתחנות בקרה על הקרקע. כלי הטייס מונחה והמשימות נקבעות באמצעות מערכות תקשורת ושליטה מרחוק.

• אימון וסימולציה: רחפנים יכולים לשמש לאימון טייסים וחילות אוויר. ניתן ליצור סימולציות ריאליסטיות כדי להתאמן למשימות שונות.

• טקטיקות צבאיות: רחפנים משמשים בפעולות צבאיות שונות, כגון איסוף מידע, בקרת מרחב אווירי, מעקב ואיסוף מודיעין.

תמונה

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות