המלצות של רופא: כיצד להפחית את הסיכון ללקות בסרטן

רופאים ומומחים מציינים כי ניתן להימנע מללקות במספר סוגי סרטן, אם מקפידים על הנחיות מסוימות ומקפידים על אורח חיים ודיאטה ספציפיים, כך דיווח העיתון האמריקאי ” The Washington Post “.

העיתון הדגיש את ניסיונו של ד”ר מיכאל סיקיריס, מומחה לסרטן, וציין כי המוטיבציה שלו להיכנס להתמחות זו נבעה מהעובדה שמספר מבני משפחתו סבלו מהמחלה, כולל אמו, דודו וסבתו מצד אמו, כמו גם אביו וסבתו מצד אבא.

סיקיריס מציין שניתן להימנע ממספר סוגי סרטן, ובמקביל הדגיש שקשה להימנע מכמה סוגים אחרים של סרטן.

מחקר שפורסם על ידי האגודה האמריקנית לסרטן בשבוע שעבר הצביע על כך שניתן להימנע מ-40% ממקרי הסרטן ו-44% ממקרי המוות מסרטן בקרב אנשים בני 30 ומעלה הנמנעים מעישון, שתיית אלכוהול ומעודף משקל.

סיקיריס מציין מניסיונו האישי שחשוב להימנע מחום השמש, בין אם באמצעות חבישת כובע, הרכבת משקפי שמש או כל אמצעי אחר, ומציין כי הוא משתמש בקרם הגנה כימי כדי להימנע מחום השמש.

عادة صباحية تحميك من السرطان

קרדיט: אלג’ומהוריה

 

הוא ציין כי מחקר שנערך בשנת 2019 מצא כי קרניים אולטרה סגולות הן הגורם השני בגודלו לגרימת סרטן בגברים (כ-6 אחוז ממקרי הסרטן) והגורם החמישי בגודלו בנשים (כ-4 אחוז ממקרי הסרטן).

אותו רופא ממליץ להימנע משתיית אלכוהול, ומציין שעשה זאת כדי להימנע מסרטן, ואמר שצריכת אלכוהול הינה התורם הרביעי בגודלו לסרטן אצל גברים (כ-5 אחוז מהמקרים) ושלישית עבור נשים (כ-6 אחוז מהמקרים) , לפי אותו מחקר.

הוא גם ממליץ להמנע מעישון, ואומר שכ-86% ממקרי סרטן הריאות, כ-54% ממקרי סרטן הוושט וכ-51% ממקרי סרטן שלפוחית ​​השתן, נגרמים מעישון.

סיקיריס הסביר שהוא מתאמן ונמנע מבשר מעובד, סוכר וממזון מהיר, ומדגיש שזה חשוב כדי להימנע מהידבקות במחלה. הוא מציין שמחקר הוכיח קשר בין סרטן המעי הגס לבין צריכת בשר אדום ובשר מעובד.

לפי הפירסום בעיתון הבריטי ” הגרדיאן ” ב-13 ביולי, העצה החשובה ביותר שרופאים נותנים למניעת סרטן היא אי עישון, שכן הטבק ומה שמתווסף לו אחראים במידה רבה לשכיחות של גידולים ממאירים רבים, בעיקר סרטן הריאות.

על פי הדו”ח, הרופאים גם ממליצים לשמור על משקל תקין ולהתרחק מהשמנה, ומציינים כי 70 אחוז ממקרי סרטן הכבד קשורים לעודף משקל בדרך זו או אחרת.

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונות: אלבילאד