ציטוטים מעניינים מנאומו האחרון של חסן נסראללה

מקבץ ציטוטים מעניינים מנאומו אמש של חסן נסראללה:

* את נאומו פתח נסראללה לאחר דקות ארוכות בהם הרעיש חיל האוויר מעל רובע הדאחייה. הוא פנה לציבור המשתתפים באומרו כי ישראל מנסה לזרוע פחד ועלולה להרעיש פעם נוספת במהלך הנאום – אלא שאם אכן יקרה הדבר, הקהל יגיב בסיסמא הידועה וקולו יגבר על קול המטוסים.

* באשר למותו של שוכר, ציין נסראללה כי הוא היה אחד מהאנשים הקרובים אליו ביותר, עד כדי כך שהם היו מדברים מידי יום ביומו בשעה שש בערב. נסראללה הוסיף כי שוכר היה אסטרטג גדול ופעולותיו לאורך השנים הובילו ל”נצחונות” הארגון בנסיגה הישראלית בשנת 2000 ובמלחמת לבנון השנייה.

* באשר לההסלמה ההולכת ומתהווה בצפון, ציין נסראללה כי המערכה הנוכחית אינה המערכה הגדולה להשמדת ישראל. “איראן לא צריכה להצטרף למלחמה. אלא להגיב על חיסולו של הנייה”. לטענתו, קודם השביעי לאוקטובר ישראל ניסתה לעקור את הפלסטינים באיו”ש ממקומם באמצעות פעולות אינסטסיביות, תקיפות מהאוויר וצעדים מדיניים להחלשת הרשות הפלסטינית והגדלת ההתיישבויות באיזור. “המערכה הזו נועדה למנוע מהאוייב לגדוע את הרעיון הפלסטיני. נתניהו רוצה בהמשך המלחמה על מנת לספח הגדה לישראל ולעקור את הפלסטינים לירדן” חתם.

* באשר לתגובת הארגון על הרג פואד שכר, אמר נסראללה כי היא תגיע, בין אם הארגון יגיב לבד ובין כחלק מהתגובה האיראנית לחיסולו של הנייה. לדבריו, תקופת ההמתנה בה נמצאת ישראל היא חלק מהעונש. “בעבר שרצינו להגיב על פשעי האויב, העמדנו את הצבא הישראלי על רגל אחת. היום כל ישראל עומדת על רגל אחת וממתינה לתגובתנו”.

* דין ביירות אינו כדין צור וצידון? לקראת סיום נאומו אמר נסראללה כי חזבאללה לא הסלים את תגובתיו בעבר על חיסול בכירים ומנהיגים בארגון, אולם את התוקפנות הישראלית נגד ביירות והדאחייה בפרט יש לראות בעין אחרת. “התגובה שלנו תגיע באופן חזק ומשפיע. ישראל טעתה שפתחה בהסלמה. עליה להבין שביכולתנו לתקוף את כל המפעלים בצפון תוך חצי שעה בלבד”.

קרדיט: ערוץ הטלגרם המוחבאראת     קרדיט לתמונות: