פרטים חדשים על נשק הלייזר הסודי של רוסיה

בפוסט האחרון, רוסיה חשפה מידע חדש על מערכת נשק הלייזר הקרקעי המסתורי שלה, המכונה פרסבט –  Peresvet.

קרדיט: סייפרוס פוסט

 

המערכת, שהובלטה בגיליון האחרון של Army Digest, נועדה להגן על אזורים ונכסים חשובים מבחינה אסטרטגית, כולל צוותי טילים, מפני לווייני ריגול אופטו-אלקטרוניים של האויב.

מערכת פרסבט פועלת באופן אוטונומי לנטרול לווייני מודיעין של  האויב באמצעות ירי לייזרים חזקים. מערכת הלייזר מסוגלת להשפיע על לוויינים בגבהים הנעים בין 200 ל-1,100 ק”מ, ועם רדיוס כיסוי של 130 עד 180 ק”מ. הוא מספק כיסוי אזימוט של 360 מעלות ויכול להתעמת עם מטרות בזווית גובה הנעה בין 21 ל-155 מעלות.

קרדיט: משרד ההגנה הרוסי

 

המשימה העיקרית של פרסבט היא להסתיר מתחמי טילי קרקע ניידים, ליצור אי ודאות לגבי מיקומם האמיתי ולשבש את מאמצי איסוף המודיעין של האויב. טכנולוגיה זו משפרת את יכולות ההגנה האסטרטגיות של רוסיה על ידי הבטחת ההסתרה וההגנה של תנועות ומתקנים צבאיים חיוניים.

מערכת פרסבט החלה לפעול בשורות הכוחות המזוינים הרוסים מ-2017 ולפעול מבצעית מה-1 בדצמבר 2018. הנשיא פוטין הודיע ​​כי מערכות פרסבט ייכנסו לשירות מבצעי מלא בדצמבר 2019.

ב-1 בדצמבר 2019, שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו אישר כי פרסבט הוצב אצל חמש דיוויזיות של כוחות הטילים האסטרטגיים.

מערכת נשק הלייזר הקרקעית של פרסבת היא נשק לייזר רוסי המשמש במשימות הגנה אווירית ולוחמה נגד לוויינים. המערכת נחשפה לעיני כל לראשונה על ידי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ב-1 במרץ 2018.

המערכת מנטרלת לווייני מודיעין של האויב על ידי ירי קרני לייזר חזקות, ויכולה לפגוע בלוויינים בגבהים הנעים בין 200 ל-1,100 קילומטרים. הוא גם מספק כיסוי של 360 מעלות ויכול להתמודד עם מטרות בזווית גובה הנעה בין 21 ל-155 מעלות.

ציוץ ברשת ה-X מסכם:  מדובר בטכנולוגיה רוסית פורצת דרך !!!! דומיננטיות מוחלטת במעקב והשמדה מיידית של כל מערכות הכטב”מים  והטילים!!!

קרדיט: דפנס ערביכ   קרדיט לתמונה: משרד ההגנה הרוסי