דרך המלחמה שיכולה רק להביא לתבוסה!

התזה: הנצחון לא יכול להיות מושג באמצעות דרך המלחמה הפרוגרסיבית.

זו דרך מלחמה שאינה מתכתבת עם המציאות, לא במזרח התיכון וגם לא באירופה ובכל מקום אחר בעולם. זו המסקנה מס’ 1 של הטבח מ ה 7 לאוקטובר.

מסקנה שחבל שהחברה הישראלית, ממשלות ישראל וצה”ל התחילו להבין ולישם, עדיין רק חלקית, וגם זאת רק לאחר האירוע הטרגי הטבח של ה 7 לאוקטובר.

הוכח כי דרך המלחמה של הצבא חשובה לא פחות מגודל הצבא, מבנה הצבא והטכנולוגיה המתקדמת. במלחמות ישראל עם הצבאות החצי מדינתיים של הטרור (צבאות איראניים) הוכח הדבר פעם אחרי פעם.

צבא גדול, צבא מאומן היטב, צבא בנוי נכון וגם צבא שחמוש במיטב האמל”ח המודרני לא יוכל לנצח אויב חלש בסדרי גודל.

מקור כוחו של האויב הוא בדרך המלחמה שלו.

האויב נוהג בדרך מלחמה בנוסח של ימי הביניים המוקדמים. דרך מלחמה שאין שם עכבות מוסריות. האויב דורש מפעיליו השמדה מוחלטת ואכזרית של הצד השני.

 

אז צבא שבגלל איזה קוד אתי שמחייב אותו, קוד שאינו מתכתב עם המציאות, קוד אתי שכפה על הצבא דרך מלחמה שמתאימה לזו של משטרה הפועלת נגד אזרחים במדינה מערבית?

צבא כזה אינו יעיל, ובהגדרה לא יכול לנצח.

הוכח כי צבא בנוסח דרך הפעולה שאיפיין את צה”ל ערב ה- 7 לאוקטובר יכול רק להשיג תבוסות חוזרות ונשנות (הסבבים בעזה הם דוגמא מצויינת), תבוסות שמעצימות את האויב שנוהג ובמכוון ,בדרך המלחמה של ימי הביניים.

האם צבא יכול להלחם בהצלחה בצבא של ארגון טרור ע”י המנעות מפגיעה בלא מעורבים? ע”י נוהלי “הקש בגג” לפני ביצוע הפצצה? ע”י המנעות מהפגזות והפצצות של שטחים בנויים?, ע”י נוהלי פתיחה באש מטורללים? ע”י המנעות מפגיעה באנשים שמתקרבים לגדר הגבול? ע”י כניסה לבתים ממולכדים במקום נניח להקריס אותם? ועוד ועוד.

ברור שלא!

בצה”ל החמירו עוד ועוד את הדרישות והחסמים לפעילות נגד טרור זאת עד לרמה שאינה מקובלת בצבאות אחרים בעולם המערבי.

להיות “הצבא המוסרי בעולם” זה מתכון בטוח לתבוסה.

המלצתי: לחזור לדרך המלחמה הראציונאלית.

אין צורך להמציא שוב את הגלגל, הנסיון הוכיח שאנחנו לא מצטיינים בהבנה ביטחונית.

מומלץ לאמץ את דרך המלחמה של צבא ארה”ב, היא מנהיגת העולם המערבי וגם זאת כאשר רק צבא ארה”ב נלחם ברצינות.

נלחם ברצינות? לעיתים ומתוך שיקולים של מדיניות בין לאומיים, כפי שאנחנו רואים בפעילות ארה”ב בזירת המזרח התיכון, צבא ארה”ב מפגין נוכחות אך אינו נלחם.

קרדיט: האנליסט אלי בר און – מתמחה בכלכלה, טכנולוגיה של אמל”ח כטילים מדויקים ולייזרים רבי עוצמה, ראש צוות הגנה אקטיבית ואש מנגד של המכון לטרור של אוניברסיטת רייכמן ובחקר ביצועים.       קרדיט לתמונות: ערוץ הטלגרם שירה יוצרת תמונות בינה מלאכותית