“נפיל כל טיל או כטב”מ איראני שיעבור מעלינו”:שר החוץ הירדני אץ רץ לאיראן לתת הסברים

בסוף השבוע אמרו בכירים ירדנים כי ארצם תפיל כל טיל או כטב”מ איראני שיחצה את שמיה.

הצהרה זאת הבעירה את חמתם של האיראנים שהפנו אזהרה חמורה לכל המדינות שחושבות לסייע לישראל לסכל את המתקפה הגדולה שאיראן מתכננת נגד ישראל. והם התכוונו לא רק לירדן אלא גם לסעודיה ולמצרים.

מצרים וסעודיה נותרו די אדישות לאיומים האיראנים אך אומץ לבם של הירדנים , שלא היה אף פעם משהו להתגאות בו, לא עמד להם והם שלחו את שר החוץ שלהם ליישר את ההדורים למרות שמעצמות המערב , ארה”ב , בריטניה וצרפת מחזיקות כוח אווירי גדול בשטחה , שנועד לשמר את שלטון המלך וגם ישראל ברקע שומרת על משטרו של המלך מפני מלתעותיה של איראן.

ירדן גם יודעת , ממקורות המודיעין שלה , וממידע שהיא מקבלת משכנותיה הטובות ומארה”C , שאיראן כרגע פועלת במלוא הקיטור, באמצעות כוחות הפרוקסי שלה בעיראק ובסוריה , על מנת לסלק את המלך עבדאללה מכסאו ולאפשר לגורמים פלשטיניים רדיקליים להשתלט על הממלכה , מה שיאפשר לאיראן להתייצב לאורך גבולה של ישראל ולערער לה את הביטחון.

 

סוכנות הידיעות האיראנית לסטודנטים דיווחה כי שר החוץ הירדני איימן ספדי יבקר באיראן היום, יום ראשון.

היא הסבירה כי מטרת הביקור הוא לקיים שיחות עם מקבילו האיראני בזמן שהמתיחות גוברת באזור לאחר הריגתו של מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה, בטהראן בתקיפה שישראל הואשמה בה.

הריגתו של ראש הלשכה המדינית של חמאס באיראן ותקיפה ישראלית שהביאה להריגתו של רמטכ”ל חיזבאללה , פואד שוכר, בביירות, עוררו מחדש את החשש מפני מלחמה מתרחבת בין ישראל מחד לבין איראן והפלגים שהיא תומכת בהם בלבנון, סוריה, עיראק ובתימן מצד שני.

החשש מהתפרצות של סכסוך אזורי רחב גובר כאשר איראן ובעלות בריתה נשבעות להגיב לרצח הנייה ושוקר, ועם חיזוק נוכחותה הצבאית של ארצות הברית באזור.

ראוי לציין כי ירדן הייתה אחת המדינות שהפילו טילים ומל”טים ששיגרה איראן לעבר ישראל באפריל האחרון בעקבות תקיפה ישראלית על שגרירותה בדמשק, יחד עם הצבא האמריקני שנפרס במספר בסיסים בסוריה, ירדן ועיראק ובני ברית אחרים של ישראל.

ירדן התחייבה בעבר להגן על המרחב האווירי שלה מכל הצדדים במקרה של סכסוך אזורי כלשהו.

קרדיט לתמונות: ערוץ הטלגרם שירה -יוצרת תמונות ב-AI