אנליסט צבאי ירדני טוען: הנייה, כשהיה בטהרן, חשד באיראנים שרוצים לחסלו וקרא לעזרה אך לא הספיק!

מאז חיסול הנייה התפרסמו כמה וכמה תאוריות באשר לדרך בה חוסל איסמעיל הנייה – ראש הלשכה המדינית של חמאס , באתר אירוח רישמי איראני  בטהרן.

להלן כמה מאותן תאוריות:

 

 

 

 

ריבוי התאוריות הן למעשה האינטרס של אירגוני הביטחון של איראן . להם חשוב שהאחריות על החיסול המביש לא יוטל עליהם כי זה יגרום לעריפת ראשם בידי בכירי השלטון.

 

לכן מעניין לקרוא את ה”ציוץ” של אנליסט צבאי ירדני הטוען כי בידיו מידע חסוי שהגיע אליו מתוך שורות בכירי חמאס , מבלי לנקוב בשמותיהם.

לדבריו  איסמעיל הנייה חש בעת שהותו בטהרן לכבוד הכתרת הנשיא החדש , בקונספירציה הנבנית סביבו, ואז הוא ניסה ליצור קשר עם ידידו נשיא טורקיה ארדואן כדי שישלח מטוס שיוציא אותו במהירות מטהראן לטורקיה, אבל כל המכשירים הסלולריים שהיו בידיו ובידי מלוויו נלקחו על ידי המאבטחים האיראנים ששמרו על פמלייתו. 

גם התרחקותם הפתאומית של כל מלוויו האיראנים , מלבד שומר ראשו האישי שהגיע איתו , עוררו את חשדו.

לדברי המקורות איסמעיל הנייה נהג להחליף את החדר שלו כל רבע שעה, אבל המצלמות שהיו מותקנות בחדרי האירוח שידרו את הקואורדינטות שלו לבניין הנגדי ממנו שוגר הטיל.  לא היה מטוס ישראלי  באזור או כל מטוס אחר ששיגר טילים.

האנליסט הירדני מסכם את ציוצו וכותב: *אז מערכת היחסים של חמאס עם איראן הסתיימה לנצח. איראן עצמה היא שעזרה להיפטר מקאסם סולימאני מכיוון שהוא המועמד הראשון לרשת את חמינאי, אבל חמינאי שומר את התפקיד שלו לבנו, וכל אדם שעלול להוות איום על ירושה, הוא נפטר ממנו עם עזרה של האמריקאים והישראלים, והוא זה שנפטר מהנשיא החזק , ראיסי, שנהרג בתאונת מסוק, והראיה היא שהיו בשיירה האווירית של נזיא איראן 4 מסוקים וכשמסוקו התרסק אף מסוק לא עצר לברר או לעזור, כאילו לא ראו כלום.