תמונות חדשות מזירת החיסול של הנייה וגרסא חדשה באשר לשיטת החיסול

עם חלוף הזמן, ולאור היעדר מידע איראני רשמי עד לרגע זה, נחשפים כמה פרטים נוספים על חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה , כדי להפריך חלק מהמידע שהופץ בתחילה.

מהמידע האחרון עולה כי הרוצח היה קרוב מאוד, וכי הטיל לא הגיע מ”צוללת” או מ”מדינה זרה אחרת”.

 

תמונות של זירת החיסול מתפשטות… ואחת מוזרה מעלה שאלות

יותר מחשבון איראני אחד בטלגרם פרסם תמונה של הבניין שנפגע. עם זאת, רוב החשבונות הללו ציטטו תמונה זו שעלתה לראשונה ב- Quds News Network.

ה”ניו יורק טיימס” אישר את האותנטיות של התמונה, תוך ציטוט של בכיר איראני, שלדבריו אף סיפק לה אותה.

באשר למידע החדש, רשת קודס הפלסטינית דיווחה על הערכות מומחי ביטחון ורשויות מוסמכות איראניות בנוגע לחיסול, מה שמרמז כי “סביר להניח שטיל נ”ט שוגר ממקום סמוך לבניין האורח בו שהה הנייה, אשר נחשב לאזור אבטחה פרטי ונשמר בכבדות על ידי משמר המהפכה האיראני”.

מקום מגוריו של הנייה, שאותנטיותם אושרה על ידי פקיד איראני (ניו יורק טיימס) 

ברשת אומרים כי הבניין “ממוקם במקום פתוח ומוקף בכמה גבעות, עצים ואזור הררי. מומחים מאמינים כי הטיל שוגר מהגבעה שממול לבניין, שנמצאת קרוב ומפעיל הטיל יכול לכוון אותו בצורה מדויקת”, מה שאומר שהרוצח היה בקרבת מקום.

התמונות מציגות את החדר בו שהה הנייה בתוך המבנה שהיה מכוסה ברשתות הסוואה.

במקביל למידע הזה, התקשורת האיראנית פרסמה תמונה די מוזרה, כי היא מציגה בדיוק את הגבעות הסמוכות האלה שמדברים עליהן. מתחת לתיאור התמונה נכתב כי מדובר  בתמונה של “ההרים והגבעות המקיפות את המלון בו התגורר איסמעיל הנייה”, וציין כי מקום מגוריו מוגן לחלוטין על ידי אחד מיחידות משמרות המהפכה, כפי שאומרים כלי תקשורת באיראן.

התמונה שהופצה בתקשורת האיראנית היא של מגוריו של הנייה מגבעה סמוכה

פירוש התמונה: האזור סביב מגוריו של הנייה אינו בטוח?

החשבון האיראני “Jihadi News” כתב מצדו כי טענות ממקורות לא אופוזיציוניים מצביעות על כך ש”השהיד איסמעיל הנייה נרצח על ידי טיל ישראלי מונחה נגד שריון ספייק, שמפעילו יכול היה לכוון ולתמרן (את הטיל המשוגר) עד הרגע האחרון. ” מחקירות ראשוניות עולה כי מתקן השיגור של הטיל הזה נמצא על גבעה או הר המשקיפים על בית המגורים שנפגע”.

החשבון הוסיף כי “תמונות שפורסמו ברשתות החברתיות מראות שמטפסי הרים רגילים לנסוע במסלול זה מדי יום, ולכן ניתן לומר שהתוקף או התוקפים היו מראה רגיל שקל היה להתעלם מהם ,  והם   היוו מראות רגילים לחלוטין שקל היה להתעלם מהם ובכך לאפשר למתנקשים “להשתלט” על דירתו של השהיד הנייה בארמון סעדבאד (ולהוציא לפועל בהצלחה את ההתנקשות)”

הוא הוסיף, “כמו כן, מספר הגבעות המשקיפות על דירתו  הוא רב, אך מאיזה נקודה ומאיזה טווח שוגר טיל הספייק זה עניין הדורש חקירה נוספת”.

 

קרדיט: ג’נובייה          קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות