השאלה המנקרת: מי בשרותי הביטחון האיראנים שיתף פעולה עם המוסד בחיסול הנייה?

על רקע העמימות שעדיין אופפת את חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, עם שחר של יום רביעי, בטהרן, ומידע סותר באשר לשיטת החיסול , בין טיל מגבעה סמוכה לפצצה שהוטמנה בחדרו לפני זמן רב, לטענת סוכנות פארס.

הסוכנות שברה את השתיקה האיראנית כשאמרה כי החיסול בוצע באמצעות טיל מהאטמוספירה.

כמו כן נחשפו עובדות חדשות אודות מה שקרה בליל המבצע, ומה שמחריד הוא מה שנחשף על היקף החדירה של המוסד הישראלי לתוך שירותי הביטחון האיראניים.

 

מזל”ט…וקול של פיצוץ

העיתונאי המתמחה בענייני איראן, מוחמד מג’יד אל-אחוואזי, חשף כי “בליל חיסולו של איסמעיל הנייה, נכחו מספר איראנים ברמת טוכל המשקיפה על ארמון סעדבאד, מקום מגוריו של הנייה “.

אל-אחוואזי דיווח, מפי מכמה עדים, כי קולות הפיצוץ היו חזקים מאוד. הוא הוסיף, “בעקבות הפיצוץ, כוחות הביטחון התפרסו סביב ארמון סעדבאד ועצרו מספר מאלה שטיילו ברמה המשקיפה על הארמון”. 

לדברי עדי ראייה, קול הפיצוץ שהתרחש במקום מגוריו של איסמעיל הנייה היה דומה לקול של פגיעת טיל, ולאחר שהתרחש קול הפיצוץ, ניתן היה לשמוע מעליו קול של מזל”ט בערך בשעה 1:35 לפנות בוקר שעון טהראן. לדברי עדי הראיה זה נשמע כמו שריקה ואז הפך לפיצוץ.

אל-אחוואזי המשיך, “לאחר שהפיצוץ אירע במקום מגוריו של איסמעיל הנייה, ההגנה האווירית של משמרות המהפכה האיראניים הפרוסות באזור החלו לירות לעבר שמי מתחם סעדאבאד, ומי שהיו קרובים לאזור שמעו את הירי בבירור, ואנשים התחילו לתהות מה קורה?”

מעונו של איסמעיל הנייה בטהראן לפני חיסולו

 

 “משמר האבטחה אנסאר אל-מהדי” … בידיעת בזשקיאן

אל-אחוואזי הסביר כי מתחם סעדבאד בו התגורר הנייה כולל “מספר בסיסי צבא וביטחון המזוהים עם כוח קודס, אתרי נופש ומתחמי רפואה, והניה שהה בבית ההארחה השייך לבסיס האימאם עלי המזוהה עם כוח קודס. , זרוע החוץ של משמרות המהפכה האיראנים .”

באשר לקבוצה האחראית על אבטחת הנייה, היא ידועה בשם “חיל ההגנה של אנסאר אל-מהדי”. לדברי אל-אחוואזי, הגנרל פתחאללה ג’מירי, מפקד חיל אנסאר אל-מהדי, היה אחראי ישירות על ההגנה על ראש הלשכה המדינית של תנועת חמאס.

הנייה הגיע למעונו בבית ההארחה בקבוצת סעדבאד בשעה 11:30, ורק אז לשכת נשיא איראן הודיעו על מקום מגוריו, וזה היה בטרם חוסל.

 

בין הנייה…לאברהים ראיסי

לדברי אותו גורם, התברר כי “היתה פרצת אבטחה בקנה מידה גדול בתוך מנגנוני הביטחון של משמרות המהפכה האיראניים שהובילה לחיסול הנייה, אבל מה שהכי מסוכן הוא שהקבוצה האחראית להגנה על הנייה היא אותה קבוצה שמגינה על בכירים באיראן, כולל הנשיא האיראני”.

אל-אחוואזי טען לסיכום, “השאלה המרכזית באיראן כרגע היא לא כיצד נרצח איסמעיל הנייה, אלא מי שיתף פעולה עם המוסד הישראלי מתוך שירותי הביטחון האיראניים, כמה ישנם כאלו, ומהן הדרגות שלהם, מהי רמת ההשפעה שלהם, והאם היה להם קשר להפלת מטוסו של ראיסי? מה המבצע והמטרות הבאות שלהם?

קרדיט: אלג’נובייה