הסוכנות האיראנית פארס “חושפת” פרטים על חיסולו של הנייה. מה מאחורי?

סוכנות הידיעות “פארס” האיראנית פרסמה ביום רביעי בבוקר פרטים חדשים על חיסולו של ראש הזרוע המדינית של האירגון הפלסטיני חמאס, איסמעיל הנייה, בבירה טהראן.

הסוכנות המקורבת למשמרות המהפכה האיראנים מסרה כי הנייה חוסל על ידי תקיפת מקום מגוריו בטיל שהרס חלק מהתקרה והחלונות של החדר בו התגורר.

היא הוסיפה כי חקירות אישרו כי הצבא הישראלי תכנן וביצע את חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה.

סוכנות פארס מנסה בדיווחה להפריך בעקיפין את סיפורו של העיתון האמריקאי “ניו יורק טיימס”, שאמר כי חיסולו של הנייה בוצע באמצעות מטען חבלה שהוטמן בחדר בו נכח.

העיתון מסר בדיווח כי הנייה נרצח על ידי הנחת מטען בחדרו בבירת איראן, טהראן, כחודשיים לפני ביקורו האחרון של הנייה, והוא הופעל מרחוק רק אחרי שנוכחו לדעת שהוא נוכח בחדר. 

העיתון הוסיף כי המקום בו נרצח הנייה הוא מתחם מאובטח מאוד , וידוע כי הוא מתגורר בו בדרך כלל כאשר הוא מבקר באיראן.

הסיפור הזה סותר את האמונה הרווחת לגבי אופן חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, שכן מספר מקורות דיברו על השימוש בטיל מונחה חכם במבצע המורכב, ששוגר ככל הנראה מאחת המדינות השכנות.

ביום רביעי הודיעה תנועת ההתנגדות האסלאמית “חמאס” על מות הקדושים של ראש הלשכה המדינית שלה, איסמעיל הנייה, בתקיפה ישראלית שכוונה לעבר מקום מגוריו בבירת איראן, טהראן.

הערה ברקע הכתבה: אפשר והסוכנות האיראנית “פארס” מנסה להדגיש את גרסת מקורבה , שהוא כנראה חלק ממערך האבטחה של הנייה במתקן השמור , לאמור , לא היתה שם פריצה ביטחונית ולא הכניסו לאתר חומרי נפץ תוך עקיפת מערכי האבטחה במקום אלא הנייה נהרג מפגיעת טיל שמשמעותו שמערך ההגנה האווירית האיראנית כשל בשמירה והוא שישלם את המחיר.

קרדיט: אלג’נוביה     קרדיט לתמונות: ערוץ הטלגרם שירה-יוצרת תמונות ב-AI