חורף “חם” באנטארקטיקה מאיים על העולם

הטמפרטורות באנטארקטיקה המשיכו לעלות, והגיעו ל-10 מעלות צלזיוס מעל הרגיל במהלך החודש האחרון, במה שתואר, על פי דיווח של העיתון ” גרדיאן” , כגל חום חריג ביותר.

הדו”ח הסביר כי בעוד שהטמפרטורות נשארות מתחת לאפס באזור החשוך בתקופה זו של השנה, הטמפרטורות הגיעו ל-28 מעלות גבוהות מהצפוי בימים מסוימים.

מייקל דיוקס, האחראי על תחזיות בחברת המטאורולוגיה MetDesk, אמר לעיתון הבריטי כי הטמפרטורות הגבוהות על בסיס יומי מפתיעות, אך קצב העלייה הממוצע במהלך החודש היה החשוב ביותר.

מודלים אקלים מדעיים חזו זה מכבר שההשפעות המשמעותיות ביותר של שינויי אקלים הנגרמים מההתחממות הגלובלית יופיעו באזורי הקוטב, על פי דיוקס.

מדען האקלים הזהיר כי העלייה בטמפרטורה במהלך החורף האנטארקטי הנוכחי, ככל שהוא נמשך בקיץ, תגרום לקריסה והמסה של יריעות הקרח.

خطير|درجات الحرارة بالقطب الشمالي تقترب من نقطة الذوبان | العرب

קרדיט: אלערב

מאמר מחקרי שפורסם באפריל האחרון בכתב העת “אקלים” הדגיש את הסכנות של טמפרטורות שיא באנטארקטיקה, הנחשבת לאזור הקר ביותר בעולם.

וויל הובס, מאוניברסיטת טסמניה באוסטרליה, הוביל צוות של מדענים שחקרו את השינויים האחרונים בכיסוי קרח הים באנטארקטיקה, וההשלכות על המערכות האקולוגיות של אנטארקטיקה.

הובס אמר, לפי העיתון “גרדיאן”, “הירידה החמורה באחוז הקרח באנטארקטיקה הובילה חוקרים לדבר על שינוי במערכת האקלים של האוקיינוס ​​הדרומי, ומצאנו עדויות רבות שתומכות במעבר למצב קרח ימי חדש. “

לפי העיתון, חוקרים הזהירו שההשלכות של זה עלולות להיות “הרסניות” אם הקרח יימס לחלוטין באנטארקטיקה, מה שיעלה את פני הים ברחבי העולם ב-60 מטרים, מה שאומר שהמים יכסו איים ואזורי החוף שבהם חיים כיום מספר גדול מאוכלוסיית העולם.

ناسا بالعربي - ذوبان الجليد في القطب الشمالي يؤثر في أنماط الطقس الحالية أينما كنت تسكن

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונות: נאס”א