איראן מפעילה מל”טים מתאבדים חדשים הדומים ל”לנסט” הרוסי שאפשר ונראה אותם בזירה בקרוב

כלי תקשורת באיראן חשפו מל”ט מתאבד איראני, שעיצובו דומה מאוד לכטב”מ “לנסט” הרוסי. עם זאת, דיווחים לא חשפו את שמו של מל”ט ההתאבדות האיראני החדש הזה המופעל על ידי משמרות המהפכה האיראניים.

על פי הדיווחים, הצבא האיראני משתמש במל”טים מתאבדים בעלי עיצוב כמעט זהה למל”טים של רוסיה, שנעשה בהם שימוש יעיל נגד כוחות אוקראינים במלחמה המתמשכת בין שתי המדינות.

התקשורת האיראנית, בחשיפת מל”ט ההתאבדות האחרון הדומה ל”לנסט” הרוסי, לא חשפה את שמו של המל”ט החדש ששימש את משמרות המהפכה האיראניים.

 

ה”Lancet” הרוסי פותח על ידי ZALA Aero, חברת בת של חברת קלצ’ניקוב המפורסמת.

הכנסתו של המל”ט המתאבד החדיש, שפותח על ידי התעשייה הביטחונית שלה, צפויה להגביר את האפקטיביות של הכוחות האיראניים במצבי לחימה.

נכון לעכשיו, משמרות המהפכה ומשרד ההגנה האיראנים מפעילים מספר דגמים של מל”טים מתאבדים, כמו ה-Miraj 521 והסינא.

מטוס ההתאבדות הרוסי לנסט משתמש במחשב ובשבבים מתוצרת אמריקאית

 

במהלך התמרון הצבאי האחרון – “הנביא הגדול 18”, משמרות המהפכה האיראנים השקיעו רבות ביכולות של מל”ט מתאבד, וצייד את יחידותיו בדגמים כמו “שאהד-131″ ו”שאהד-136”.

ייתכן שהעניין של איראן ביכולות ובביצועים של המל”ט Lancet הרוסי – שהוכח כמסוגל להשמיד מגוון מטרות באוקראינה, כולל כלי רכב משוריינים – השפיע על התפתחות זו.

מפברואר 2022 עד דצמבר 2023, כוחות רוסים פרסו 872 מל”טים של Lancet, והשמידו בהצלחה 698 מטרות אוקראיניות.

ZALA Aero דיווחה כי המערכת השיגה שיעור פגיעות במטרה של 80 אחוז מסך השיגורים.

“לנסט” הפכה לבעיה קשה יותר ויותר עבור הכוחות האוקראינים, במיוחד לאחר ששודרגה לפעול באופן אוטונומי תוך שימוש בבינה מלאכותית, מה שמגביר את יכולתו לזהות ולתקוף מטרות באופן עצמאי ללא שליטה אנושית.

רוסיה הורסת דגם של ה-Su-25 האוקראיני

 

בניסויים מבצעיים הוכיח המל”ט את יכולתו לפגוע במטרות משוריינות בכבדות, לרבות טנקים, ארטילריה וכלי שייט.

אחד השיפורים המשמעותיים שלו כולל מודול אופטי המאפשר למל”ט לפעול בתנאי זיהוי קשים, במיוחד בלילה.

השווי של כל אחד מהם הוא 35,000 דולר, ורוסיה משתמשת ב-“Lancet” כדי לתקוף נכסים צבאיים אוקראינים האיכותיים ביותר, כגון מערכות ארטילריה והגנה אווירית המסופקות על ידי מדינות המערב.

לפי שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, ה”לנסט” השמיד כ-45% מציוד הארטילריה האוקראיני שסיפקה נאט”ו.

מקורות צבאיים רוסים גם ייחסו למל”ט השמדת 80 אחוזים ממערכות התותחים הניידות M109 Paladin האוקראיני ו-25 אחוזים מתותחי ההוביצר האמריקאים מדגם M777 .

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות