אם תרצו – זו סיבה למסיבה

הלילה חוסל בטהראן, הטרוריסט אסמעאיל הנייה שעמד בראש הזרוע המדינית של חמאס.

כפי שאתם בוודאי כבר יודעים, החלאה חוסל בבית הארחה השייך למשמרות המהפכה ומופעל על ידם.

רבים מדברים בתקשורת וברשתות על הפגיעה בכבודו של המשטר האיראני, שתחת אפם של משמרות המהפכה חוסל הטרוריסט, אבל לא משנה עד כמה נחשב כבכיר, מה שמשנה באמת זה שהחלאה שחוסל היה אורחו של המשטר, תחת חסות ואבטחה של משמרות המהפכה, וכדי לזרות מלח על הפצע הפתוח, כמובן מזכירים שהמנהיג העליון כינה הבוקר את החלאה שחוסל “בנו”.

איראן הרשמית טרחה לספר שהחיסול בוצע ע”י טיל ששוגר מכלי טייס מעבר לגבולות איראן, ויש רבים שמפקפקים באמינות הדיווח ולועגים למשטר שלא מצליח להגן על אורחם של המנהיג העליון והנשיא החדש מתקיפה אווירית, כשם שלא הצליח להגן על מערכת נ”מ שהותקפה בבסיס איראני הנמצא לא רחוק מאתר השייך לתוכנית הגרעין האיראנית, לאחר מתקפת הטילים והכטב”מים האיראנית על ישראל באפריל האחרון.

 

יש הלועגים למשטר שמוכר סיפורים שאיראן מוגנת במערכות הגנה אווירית מתוצרת עצמית, שהן הכי מתקדמות והכי טובות והכי, והכי… אבל לא מצליחות למנוע ממטוסים וכטב”מים להיכנס לשמי איראן מתי שמישהו מחליט לבצע מתקפות אוויריות על מטרות של המשטר, ואלה חוזרים לבסיסם ללא פגע מבלי שמערכות הגנ”א האיראניות ירו לעברן. אבל כשאין כלום בשמיים, לועגים הציניקנים, המשטר מעיר את האיראנים בירי פראי וחסר תועלת, שלא פוגע בכלום.

אין לי מושג איך חוסל בטהראן “בנו” של המנהיג העליון, אורח רשמי של המשטר האיראני. אם באמת בטיל שנורה מכלי טייס, או שמא בדרך אחרת, אבל מה שבטוח שהאפקט של החיסול הזה גדול בהרבה מאשר עוד חיסול של מחבל פלסטיני או טרוריסט אחר, ומצטרף לאפקט שהחל להיווצר מחיסולו של החלאה מחיזבאללה שהוגדר רמטכ”ל ארגון הטרור השיעי מלבנון, שהיה אחד החיסולים המשמעותיים שהיו בשנים האחרונות, שבוצע כשבע שעות לפני החיסול של הנייה, ומסריקה קצרה באתרי העיתונות וברשתות החברתיות בשכונה המזרח תיכונית, רואים היטב את המסר המהדהד בשכונה ונשמע היטב גם בחדרי חדרים של המשטר האיראני.

והמסר שעליו מדברים בשכונה הוא שידה הארוכה של ישראל יכולה להגיע לכל מקום, ואם ישראל תרצה, היא יכולה לחסל כל מי שיאיים לפגוע במדינת ישראל.

 

למסר הזה יש השפעה עמוקה, במיוחד כשהוא מגיע משילוב של שני חיסולים משמעותיים, ואם מדינת ישראל תדע לשמר ולתחזק את המסר, ותעשה את הנדרש לעשות לפי אמות המידה הנהוגות בשכונה המזרח תיכונית, ולא על פי אמות המידה הנהוגות במערב “הנאור” והצבוע, לשני החיסולים ולמסר המתלווה להם, יכולים להיות הצעד הראשון בהתחלת השיקום של ההרתעה הישראלית שהתפוגגה ונעלמה לא רק לאחר השבת השחורה של ה 7 בנובמבר, אלא בעיקר בעקבות התנהלות ישראל מאז ועד אתמול.

דוברים שונים של המשטר האיראני מאיימים שתהייה תגובה על חיסולו של החלאה מחמאס, וגם ארגוני הטרור הפלסטינים מדברים על נקמה, וכך גם ארגוני אחרים המשרתים את המשטר האיראני.

אני לא מטיל ספק ברצון לנקמה של אויבי ישראל, וגם לא מזלזל ביכולות להוציא לפועל מתקפה או סדרת מתקפות ע”י עושי דברו של המשטר האיראני, ומערכות הביטחון הישראליות צריכות להיות דרוכות ולהמשיך לעשות את עבודת הקודש של הגנה על ישראל ועל העם היהודי בעולם,.

אזכיר שלמשטר האיראני יש סדרת חשבונות לא סגורים והבטחות נקמה על חיסולי עבר על אדמת איראן כולל של מדענים מתוכנית הגרעין האיראנית ומתוכנית הטילים, ובהם בכירים, שלפי מקורות זרים בוצעו ע”י ישראל.

 

אציין שכל האזור מצפה לראות איך ישראל תגיב במידה ותותקף בתגובה לחיסולים ע”י חיזבאללה, החות’ים, הפלסטינים, או כל ארגון טרור אחר, והאם ישראל באמת שינתה את התנהלותה, והתחילה “לדבר מזרח תיכונית” במקום לדבר מערבית, או שמא החיסולים היו מעשה נקודתי ולא חלק מהתעוררות ישראלית והבנה של איך צריך להתנהג במזרח התיכון.

זה המקום להזכיר שלמשטר האיראני יש מול ישראל חשבון פתוח לא רק על חיסול איראנים, ושנוסף לחיסול חלאת חמאס הנייה, כבר חוסל בעבר טרוריסט בכיר שהיה אורח ובן חסות של המשטר, ובאוגוסט 2020, גורם עלום שיש הטוענים שזה ישראל, חיסל בלב טהראן את עבדאללה אחמד עבדאללה (عبدالله أحمد عبدالله = Abdullah Ahmed Abdullah) בכיר באל-קאעידה שהיה ידוע בכינוי אבו מוחמד אל-מסרי, שקיבל מקלט ממשטר הרשע האיראני, שכמובן הכחיש באופן רשמי שמדובר בטרוריסט מאל-קאעידה, שהרי איראן לא מקיימת יחסים עם ארגוני טרור.

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון      קרדיט לתמונות: ערוץ הטלגרם AI היוצרים