התקיפות העלומות בסוריה ועיראק שהכשירו את הדרך לחיסולי הבכירים בחיזבאללה ובחמאס

שטף האירועים האינטנסיבי המציף את אזורנו מונע לעיתים להבחין באירועים הקשורים, ובעיקר, התלויים זה בזה , ולעיני האיש ממוצע נפרשים רק האירועים הגדולים ביותר כמו חיסלו של רמטכ”ל חיזבאללה או חיסולו של מנהיג חמאס הנייה בטהרן.

אנסה לשחזר את התמונה המלאה יותר  על פי פרסומים גלויים :

באמצע חודש יולי תקפה ישראל 2 אתרי מכ”מ של ההגנה האווירית הסורית בדרום הדינה . אז הושמדו מערכות מכ”מ שהעבירו מידע לא רק לצבא סוריה אלא גם לאיראנים.

ב-20 ביולי דיווחו אמצעי התקשורת כי ” ישראל תקפה של גדוד 175 באיזרע שבדרום סוריה”, השוכנת כמה עשרות קילומטרים מגבול הגולן הישראלי.

על מנת להיות יותר ממוקד הרי שישראל תקפה את מתחם פוג’ 175 ארטילריה מדוויזיה 5 הסורית שמפקדתה נמצאת גם באיזרע.

בתקיפה השמידה ישראל מחסני נשק ותחמושת איראנים מתקדמים שקודמו מטהרן והוצבו בטווח מתאים מול גבול ישראל.

על פי דיווחים קודמים משמרות המהפכה האיראנים יחד עם כוחות חיזבאללה השתלטו על מפקדת דיוויזיה 5 והם מנהלים אותה יחד עם החטיבה הסורית התופסת את קו הגבול בדרום הגולן עם ישראל.

ב-2 התקיפות  המתוארות לעיל , למעשה ישראל , על פי דיווחים ערביים , לא רק עיוורה של מערכות ההתראה של צבא סוריה ואיראן ולא איפשרה להם לקבל התראות על טיסות ישראליות מתקרבות, אלא גם קיזזה יכולות צבאיות מתקדמות מהמיליציות האיראניות שנפרסו מול גבול הגולן הישראלי.

 

באותו זמן שחוסל רמטכ”ל חיזבאללה תקפו כלי טייס אמריקאים מטרות במחוז בבל בעיראק שם יושבים המיליציות האיראניות “אלחשד א-שעבי”.

במהלך התקיפה נהרגו 7 לוחמים ונטען כי הותקפו מחסני נשק.

למען האמת , מה שהותקף במחוז בבל היו תחנות מכ”ם והתרעה איראנים הדואגים לעדכן ישירות את איראן על כל סכנה המתקרבת אליהם ממערב , או מכיוון ישראל.

תחנות המכ”מ האיראניות הושמדו וכך נפתחה הדרך ל… מה שנטען על ידי האיראנים כאילו טיל שנורה ממדינה למדינה הוא שחיסל את הנייה ושומריו בדירת האירוח הרישמית של ממשלת איראן בטהרן.

כאמור כל הנאמר לעיל הוא ניסיון לקשר נסיבתית בין האירועים שאיפשרו את הצלחה חיסולי הבכירים שהיממה את העולם השיעי העויין.

קרדיט לתמונות: ערוץ הטלגרם שירה-יוצרת תמונות ב-AI