צבא סוריה הכריז על אזור צבאי סגור לכל אורך הגבול עם לבנון וקידם לראשונה סוללות אס-300 . מה מאחורי?

דיווחים חריגים מתחילים לזרות בשעה האחרונה ברשתות החברתיות בסוריה אודות קידום כוחות צבאיים סורים לאזורי הגבול עם לבנון.

הסיבה המרכזית לתנועות הצבא הסוריות החריגות הם , כך לדבריהם : “ריכוזי כוחות צבא ישראלים לאורך הגבול עם לבנון והגולן”.

 

להערכתם, ובהתבסס על מידע חדש שהגיע לידיהם מלווייני ריגול צבאיים סורים, ישראל מכינה מכה צבאית, לא רק נגד חיזבאללה בדרום לבנון ,אלא תנצל את המבצע החדש כדי לפגוע אנושות בנוכחות הצבאית האיראנית על שלל כוחות הפרוקסי השיעים שהובאו לאחרונה משטח עיראק בהוראה ישירה של איראן , שבשטח סוריה.

 

דיווחים נוספים המגיעים מסוריה טוענים כי צבא סוריה קידם לאזור גבול לבנון ,לראשונה, סוללות טילי נ”מ רוסיות מדגם אס-300 שנועדו לבלום טיסות של מטוסי קרב ישראלים בבואם לתקוף מטרות חיזבאללה בצפון לבנון באזור הבקעאה.

 

כמו כן , מגיעים דיווחים כי צבא סוריה הכריז על כל אזור הגבול עם לבנון ” אזור צבאי סגור” לנוכח הפעילות הצבאית הישראלית החריגה באזור הגבול עם דרום לבנון והגולן.

יש גם דיווחים כי כוחות אלנימר, שהם במתכונתם החדשה “דיוויזיה 25 כוחות מיוחדים מגייס 5” הפועלים אך ורק לפי הוראות הכוחות הרוסים הפועלים מבסיס חיל האוויר בחמיימים , הכריזו גם הם על “אזור צבאי סגור לכל אורך הגזרה שהם מחזיקים מול גבול לבנון . 

גם הם פועלים לאור הערכה כי אפשר וצה”ל ינסה לפלוש קרקעית לשטח סוריה כדי לנוע לעבר צפון לבנון כדי להשמיד את הנוכחות השיעית ואת המערך הצבאי של חיזבאללה שעקרו נמצא שם.

כאמור כל הדיווחים הסורים מגיעים מהרשתות החברתיות ואין כל אישור שאכן הדברים קורים בפועל.

קרדיט לתמונה: ערוץ הטלגרם AI היוצרים