הכנות לתקיפה רבתית גם בסוריה? ישראל תקפה תחנות מכ”מ של צבא סוריה בדרום המדינה. מה מאחורי?

מארגון הגג של יחידות המורדים המשתייכים לצבא סוריה החופשי בדרום המדינה – “כינוס אחראר חוראן” נמסר כי טילים ישראלים שוגרו ל-2 אתרים של כוחות ההגנה האווירית של צבא סוריה בדרום המדינה:

*- תל אל-ג’בייה, تل الجابية  שם נמצא בסיס הגנה אווירית.

*- תל אום חורן, تل أم حوران, שם מוצבים כוחות המשטר וכוחות ההגנה האווירית והממוקם ליד העיר נאווה, ממערב לעיר המחוז דרעא.

מארגון המורדים הוסיפו כי ההפצצה לא גרמה לנפגעים בנפש או לפציעות בקרב שורות חיילי צבא המשטר, והנזק הוגבל לחומר בלבד.

ההפצצה מגיעה בזמן שהאזור עדים למתיחות הולכת וגוברת לאחר שראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו נשבע להגיב על הפצצת טילים שבה נהרגו 12 בני אדם בעיירה מג’דל שמס שבגולן הישראלי.

המשטר הסורי לא הזכיר את התקיפה הישראלית, בעוד שמרכז המעקב הסורי לזכויות אדם שמושבו בלונדון דיבר על כך שתותחי הנ”מ הקרקעיים של צבא סוריה ירו לעבר כטב”מים ישראלים שטסו בשמי האזור. (קרדיט: סוכנות הידיעות הסורית “בלדי ניוז”)

 

הערה ברקע הידיעה: אם הידיעה נכונה ואכן הותקפו 2 אתרי מכ”מים של צבא סוריה הרי שלפנינו המשך המדיניות הישראלית לעוור את מערכת הבקרה האווירית הסורית , הפועלת בשיתוף פעולה הדוק עם המערך הצבאי האיראני ברחבי סוריה ועם כוחות חיזבאללה הפרוסים בכל רחבי דרום סוריה.

הפעולה היום , אפשר ומשתלבת היטב, בכל ההכנות הישראליות למכה צבאית קשה נגד חיזבאללה לאחר הריגתם של 12 ילדים דרוזים בגולן מרקטה שנורתה משטח לבנון לעבר מגרש כדורגל במג’דל שמס.

בהריסת 2 תחנות המכ”מ הסוריות – איראניות בדרום סוריה היום , למעשה נפתחה הדרך בפני מטוסי קרב וכטב”מים של צה”ל לפעול נגד הנוכחות הצבאית האיראנית  יחד עם המיליציות השיעיות הזורמות לשטח סוריה מעיראק כבר ימים רבים , ושל חיזבאללה גם בשטח סוריה מבלי שהכוחות שלהם יצליחו לקבל התרעה מוקדמת על מטוסי תקיפה העושים דרכם אליהם.

קרדיט לתמונות: ערוץ הטלגרם שירה – יוצרת תמונות ב-AI