על תגובה ועל השלכות: מדוע ישראל לא הגיבה מיד אחרי טבח מג’דל שמס?

נשאלתי מדוע לאחר פיגוע הטרור השפל והפחדני של מפלגת השטן השיעית לבנונית חיזבאללה, שרצחה באמצעות רקטה 12 ילדים דרוזים במג’דל שמס, ישראל לא הגיבה הלילה בעוצמה, כפי שכתבתי שמתבקש וצריך להגיב, אלא בתקיפות לא משמעותיות.

התשובה היא שישראל עדיין לא הגיבה לרצח הילדים בגולן את התגובה המתבקשת.

והסיבה לכך שישראל עדיין לא הגיבה את התגובה העוצמתית המתבקשת, היא שלפי סעיף 40 (א1) לחוק יסוד הממשלה, וסעיף 1 להחלטת הממשלה מספר 3840 מיום 27.5.2018, קבלת החלטה על פעולה צבאית משמעותית שעלולה להוביל ברמת הסתברות קרובה לוודאי למלחמה, נמצאת בידי ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני).

לפני זמן קצר, נחת מטוסו של ראש הממשלה שחזר מארה”ב בישראל, ומיד יצא ראש הממשלה לדיון הערכת מצב ביטחונית בקריה בתל אביב, שלאחריו תתקיים ישיבת קבינט.

יש להניח שבישיבת הקבינט יתקבלו ההחלטות ויאושרו דפ”אות ומטרות שהציג הדרג הצבאי לדרג המדיני, וצה”ל יקבל את אישורי הפעולה לתקיפות המתבקשות על חיזבאללה ולבנון, והתקיפות יצאו לפועל.

 

הקהילה הדרוזית ברמת הגולן ואיתה העדה הדרוזית בישראל מחכים לראות מה יקרה לאחר ישיבת הקבינט, ויחד איתם כל מדינת ישראל, וזו לא תהייה הגזמה לומר שבכל השכונה המזח תיכונית מחכים ידידי ישראל ואויבי ישראל כאחד, מחכים לראות מה ילד יום ואיך תגיב ישראל.

לתגובה הישראלית תהייה השלכה ישירה על עתיד ישראל ועל עתיד האזור כולו.
תגובה נחרצת ועוצמתית שתראה לכל האזור ולעולם שמדינת ישראל עברה לדבר “מזרח תיכונית מדוברת” תהיה צעד ראשון בהחזרת ההרתעה הישראלית, ולהבנה של אויבנו שישראל הפסיקה לדבר “מערבית” וכבר לא “תכיל” תקיפות על אזרחיה וריבונותה.

ומהצד השני של המטבע, תקיפה כזו והעוצמה שישראל תתחיל לשדר לאחריה, תבהיר לידידי ישראל ולשותפים פוטנציאלים באזור, שהם יכולים לסמוך על ישראל שתעשה את הדבר הנכון אם והיה ויעלה הצורך.

תגובה “מידתית”, תקיפה “מחושבת וזהירה” או במזרח תיכונית מדוברת – תגובה רופסת, תביא להתגברות התקיפות על ישראל, ותוכיח לידידי ישראל ושותפים פוטנציאליים באזור, שלא בטוח שניתן לסמוך על ישראל, כפי שנוכחו לדעת שלא ניתן לסמוך על ארה”ב כבעלת ברית.

נחכה בסבלנות לסיום ישיבת הקבינט ולתקיפה שתבוא, נקווה שיתקבלו ההחלטות הנכונות, ושנראה את אדמת לבנון רועדת, ושאויבי ישראל יראו מה צפוי להם אם ינסו לפגוע בישראל.

בינתיים חיזבאללה מפיצים שקרים שלא משכנעים אף אחד ואומרים שישראל היא זו שירתה בכוונה על הדרוזים בגולן, ומפיצים איומים שלא מפחידים אף אחד, ובעיקר מזיעים מפחד התגובה שהם יודעים שתגיע.

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון      קרדיט לתמונות : ערוץ הטלגרם  AI היוצרים