על חיסול מחבלים, ווסט “שירות רפואי”, ותעמולה!

אתמול חוסלו מפקד חמאס ומפקד גדודי חללי אל-אקצא במחנה הפליטים טול כרם, ויחד איתם חוסלו עוד מספר מחבלים, ובהם מחבלת בשם אימאן עבדאללה סאלם (إيمان عبد الله سالم = Iman Abdullah Salem).

הפלסטינים טוענים כמובן שהמחבלת שהייתה יחד עם המחבלים, ושצולמה הולכת איתם עם נשק ביד דקות ספורות לפני שחוסלו, ובסרטון שפורסם ברשתות החברתיות, אחד המחבלים נשמע אומר לה “תירי, תירי).

בעיתונות הפלסטינית נאמר שישראל “רצחה” “שלושה צעירים” וגם “אם וביתה” ושנפצעו מספר אזרחים, ויש דיווחים המספרים שנוסף לביתה בת   ה 22 שנהרגה – ביאן (بيان = Bayan) בת נוספת בשם רוזה (روزا = Rosa) נפצעה.

 

יש פרסומים פלסטינים שמגדירים את המחבלת בתור פרמדיקית תמימה, וכמובן שבכל הדיווחים היא הוגדרה כשהידית, כמו בפרסום של פייסל סלמה, ראש הוועדה העממית במחנה הפליטים טול כרם, שאמר “אם וביתה הפכו לשהידיות ושלושה צעירים הופצצו מכטב”מ”, וחמאס הוציא כרוזים רשמיים של שהידיות ל”פרמדיקית” וביתה.

ארגוני הטרור כתמיד יצאו בהצהרות של קשקושים וסיסמאות תודעה כגון שפעולת צה”ל הייתה “פעולת החיסול הפחדנית שבוצע על ידי צבא כיבוש הטרור” וכתמיד יש גם את “הדם הטהור הזה לא יהיה לשווא” או “פשעי הכיבוש לא ישברו את ההתנגדות” וגם “פשעי הכיבוש רק יגבירו את הנחישות של עמנו להמשיך בדרך העימות, עד לסיום הכיבוש והשגת כל הזכויות” וכמובן קשקושי “הצדעה להתנגדות האיתנה”.

Instagram

 

וכדרכם נוסף לדברי הרהב והשכנוע העצמי, הדחיפה לפיגועים והניסיון להרים את המורל הפלסטיני, יש את כל היללות הרגילות בהן מראים לעולם את ההרס שנגרם בטול כרם, ומאשימים את ישראל בהרס מכוון של בתים וחנויות, והרס כבישים ותשתיות, שגרם לניתוק מים, חשמל ואינטרנט מבתי האזרחים התמימים, ופרסומים רבים מביאים את דברי חכים אבו ספיה, מנהל מח’ החירות בעיריית טול כרם, שמספר לא רק על הרס תשתיות נרחב ומקיף יותר מפעמים קודמות, ושאין רחוב או סמטה במחנה הפליטים שלא נהרסו, וכמובן מיאים “עדויות” תושבים שמספרים שחלונות ודלתות בתיהם נפגעו מירי מסיבי ואקראי של חיילי הכיבוש. (הם כמובן לא הזכירו את המחבלים המחזיקים רובה ביד אחת ויורים מעבר לפינות מבלי לכוון…)

הסיפור של האישה עם החיג’אב והנשק עם ווסט עליו כתוב בערבית ואנגלית “שירות רפואי” התחיל להכות גלים ברשתות החברתיות, והיו מי שסיפרו שאין זו הפעם הראשונה שאישה זו מתלווה למחבלים חמושים בזמן שהם יורים על חיילי צה”ל כשהיא לבושה בווסט של “שירות רפואי”.

 

כמו במקרים רבים כשצה”ל פועל ביו”ש נגד מחבלים, הסער האדום הפלסטיני יצא בהודעה שאומרת “הכיבוש מפריע לתנועת צוותיו בתוך מחנה טול-כרם ומכוון אליהם ישירות, והסביר כי קיבל מספר רב של קריאות מצוקה בתוך המחנה, ולא הצליח להגיע לפצועים.” אבל לאחר שהסיפור של “הפרמדיקית” האוחזת נשק הולכת עם המחבלים שחוסלו, הפך להיות ויראלי ברשתות, הסער האדום הפלסטיני הוציא הודעה שהמחבלת עם הווסט “אינה מייצגת אותם”.

מערך דו”צ בערבית פרסמו סרטונים בחשבונות המדיה החברתית של אביחי אדרעי ושל ’קפטן אלה ’, שמראים לעולם הערבי את הבושה של אישה עטויית חיג’אב, שבמקום להיות אישה צדקת וסמל לתרבות ולכבוד, היא הולכת עם מחבלים חמושים כשהיא אוחזת ברובה, בזמן שהיא לבושה בווסט האמור.

إلقاء نظرة الوداع على المسعفة إيمان عبد الله سالم

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות – אלקדס