אחמדינג’אד ניצל מניסיון התנקשות מחוגי ממשל איראני

נשיא איראן לשעבר, מחמוד אחמדינג’אד, נחלץ בקושי מניסיון התנקשות בשבוע שעבר לאחר שמכוניתו חובלה, כך לפי מקורות  יודעי דבר שדיברו עם אתר החדשות “איראן אינטרנשיונל”.

בערב יום שני, 15 ביולי, התכוננו אחמדינג’אד ופמלייתו לנסוע לזנג’אן לטקס האבל הדתי של מוחרם. בעקבות נוהל שגרתי, קצין הביטחון הראשי שלו בדק את רכבו הראשי של אחמדינג’אד, טויוטה לנד קרוזר, שהתלונן על המזגן שעדיין לא תקין, וביקש מאחמדינג’אד להשתמש במכונית אחרת.

לפי מקורות של “איראן אינטרנשיונל”, כרבע מהדרך לאורך הכביש המהיר קאראג’-קזווין, נהג הטויוטה לנד קרוזר שהסיע את מקורביו ושומרי הראש של אחמדינג’אד איבד לפתע שליטה הן על ההיגוי והן על הבלמים.

הטויוטה שיצאה משליטה הסתובבה שלוש פעמים בתנועה מהירה, סטתה פעמיים ימינה ושמאלה, פגעה במחסום שבין המסלולים והתנגשה ברכב אחר שבשיירת אחמדינג’אד. לאחר מכן הוא פגע שוב במחסום לפני שעצר לאחר פגיעה במכונית פיג’ו.

 

נוסע בפיג’ו נפצע ופונה לבית החולים. למרבה המזל, הפציעות היו קלות, והאדם שוחרר לאחר טיפול במרפאות חוץ.

יומיים לפני הנסיעה הגיש צוות האבטחה של אחמדינג’אד את רכבו הראשי, טויוטה לנד קרוזר, ליחידה הרלוונטית במוסד הנשיאותי לצורך תיקון עקב מזגן תקול.

על פי מקורות איראן אינטרנשיונל, לאחר שהרכב הועבר למוסד הנשיאותי, הטויוטה  של אחמדינג’אד נתפסה על ידי “סוכני אבטחה מיוחדים” ונלקחה למקום לא ידוע במקום לחנות ברחבת התיקונים הרגילה.

מקורות אמרו לאיראן אינטרנשיונל כי הרכב עבר חבלה לפני שהוחזר לצוות האבטחה של אחמדינג’אד, בטענה שקרית שהמזגן תוקן.

חברי צוות האבטחה המגינים על פקידים בכירים, כולל אחמדינג’אד, הם יחידה בתוך משמרות המהפכה, המכונה חיל ההגנה של אנסאר-אל-מהדי. חיל זה הוא תת-קבוצה בארגון הגנת המודיעין של משמרות המהפכה, בראשותו של תת-אלוף פתאללה ג’ומיירי, המפקד גם על חיל ההגנה של אנסאר-אל-מהדי.

 

מקורות של איראן אינטרנשיונל לא ציינו לאיזה ארגון שייכים “סוכני הביטחון המיוחדים” שלקחו את המכונית. עם זאת, בהתחשב במבנה הארגוני, לחברים רמי דרג באחת משלוש אגפי משנה של משמרות המהפכה – ארגון המודיעין של משמרות המהפכה, ארגון ההגנה והמודיעין של משמרות המהפכה, או חיל משמרות המהפכה ואלי-א-עמר – יש סמכות לחלץ את רכבו של אחמדינג’אד מהנשיאות. יחידת תיקון ללא תיאום עם חיל ההגנה של אנסאר ומבלי להעלות חשד כלשהו, מה שמאפשר להם לבצע את החבלה לכאורה.

אחמדינג’אד נרשם להתמודד בבחירות לנשיאות השנה, אך מועצת השומרים, גוף לא נבחר, פסלה אותו. הוא לא תמך באף מועמד.

דיווחים מאתרי אינטרנט איראניים, כולל דולת בהאר המזוהה עם אחמדינג’אד, מראים כי הוא נסע לזנג’אן ביולי, עם תמונות רבות המתעדות את נוכחותו במהלך פגישות האבל. ניתן לראות אותו בטויוטה לנד קרוזר לבן, השונה מהרכב העיקרי המעורב בתאונה.

לפי מקורות איראן אינטרנשיונל, חמישה ימים לאחר ניסיון ההתנקשות הכושל, משרדו של אחמדינג’אד הודיע ​​ל”רשויות האחראיות” על התקרית והגיש תלונות על תקיפות קודמות.

קרדיט: איראן אינטרנשיונל    קרדיט לתמונות :