דו”ח האו”ם: בשנת 2023 כ-9% מתושבי העולם סבלו רעב

בדו”ח המקיף שלהן, הודיעו סוכנויות האו”ם כי סכסוכים צבאיים, משברים כלכליים ותנאי אקלים קיצוניים בשנת 2023 סיכלו צעדים להפחתת הרעב, וכ-9% מאוכלוסיית העולם חיו ברעב.

דו”ח זה, שפורסם ביום רביעי, 24 ביולי, אומר כי כ-733 מיליון בני אדם היו רעבים בשנה שעברה.

השוואת סטטיסטיקות בשנים האחרונות מראה שמספר האנשים הרעבים בעולם, שגדל משמעותית לאחר מגיפת קוביד-19, לא ירד בשלוש השנים האחרונות.

התמונה הכללית של הרעב שונה בכל חלק של העולם. לדוגמה, ביבשת אפריקה, כ-20% מהאנשים נחשבים רעבים, בעוד שהממוצע העולמי עומד על כ-9%.

אמריקה הלטינית והקריביים התקדמו בהפחתת הרעב בתחומם , ומדינות אסיה קפאו בתהליך מיגור תת-התזונה.

נקודה נוספת שסוכנויות האו”ם התייחסו אליה היא חוסר ביטחון תזונתי בינוני או חמור, מה שמאלץ אנשים לדלג על אחת מהארוחות היומיות שלהם לפרקים. בשנה שעברה סבלו ממצבים כאלה 2.33 מיליארד בני אדם, כ-29% מאוכלוסיית העולם.

הדו”ח, שהוכן במשותף על ידי ארגון המזון והחקלאות, הקרן הבינלאומית לפיתוח חקלאי, תוכנית המזון העולמית, יוניסף וארגון הבריאות העולמי, אומר שהשגת יעד האו”ם למיגור הרעב עד 2030 אינה ריאלית.

 

זה ידוע מזה זמן רב שמלחמה ועימותים צבאיים, משברים כלכליים והתרחשות של תנאי אקלים קריטיים הם הגורמים העיקריים לרעב ולחוסר ביטחון תזונתי. עם זאת, דו”ח מוסדות האו”ם מדגיש כי עוצמתם ותדירותם של גורמים אלו עלו, וכתוצאה מכך, למרות המאמצים הבינלאומיים, חלק גדול מתושבי העולם עדיין מתמודד עם רעב וחוסר ביטחון תזונתי.

אי השוויון בין תושבי מדינות שונות בעולם בכל הנוגע לגישה של אנשים לתזונה נכונה ובריאה מודגש גם בדו”ח זה.

במדינות עניות או בעלות הכנסה נמוכה, יותר מ-71% מהאנשים אינם מסוגלים לשלם עבור תזונה בריאה, אך במדינות משגשגות ועשירות, נתון זה עומד על כ-6%.

تعداد گرسنگان جهان برای سومین سال متوالی افزایش یافت - ایرنا

קרדיט: רדיו פרדה    קרדיט לתמונות: אירנ”א