מחקר: מספר הפעמים שאתה הולך לשירותים עשוי להעיד על מחלות כרוניות

מחקר חדש הראה כי מספר הביקורים בשירותים מדי יום עשוי להצביע על מחלות כרוניות, כמו פרקינסון ומחלת כליות כרונית, כך דיווחה  רשת ” CNN ” האמריקאית.

המחקר, שפורסם בכתב העת הרפואי Cell Reports Medicine , חשף שתנועת מעיים (מספר הפעמים שאתה הולך לשירותים) משפיעה על המיקרוביום של המעי, ומגבירה את הסיכון למחלות כרוניות כמו מחלת פרקינסון ומחלת כליות כרונית.

לפי המחקר, לאנשים שמשתמשים בשירותים פעם או פעמיים ביום יש מיקרוביום מעי עשיר בחיידקים מועילים, לעומת אנשים הסובלים משלשולים או עצירות, שעלול להיות להם מיקרוביום מעי מזיק לבריאות.

החוקרים ציינו כי תוצאות אלו מספקות “תמיכה ראשונית לקשר סיבתי בין תנועתיות המעי, מטבוליזם מיקרוביאלי במעיים ונזק לאיברים”.

קרדיט: ערוץ AI יוצרים 

 

הרשת ציטטה את מחבר המחקר הבכיר, שון גיבונס, שאיבד בני משפחה ממחלת הפרקינסון, באומרו: “אנשים רבים הסובלים ממחלות כרוניות, כולל פרקינסון ומחלת כליות כרונית, מדווחים על סבל מעצירות במשך שנים לפני האבחנה”.

“עם זאת, לא ברור אם החריגות הללו בתנועת המעיים הן מניעות של המחלה או רק תוצאה שלה”, הוסיף גיבונס, עוזר פרופסור במכון לביולוגיה שיטתית בסיאטל, וושינגטון.

המחקר כלל ניתוח נתוני בריאות ואורח חיים של יותר מ-1,400 מבוגרים בריאים שהסכימו לספק דגימות דם וצואה.

לפי הרשת, החוקרים ציינו מתאם בין תנועות מעיים שונות לרמות של מספר מטבוליטים בדם ובכימיה של פלזמה בדם, שכן הם מצאו כי תוצרי תסיסת חלבון במעי, הידועים כגורמים לנזק לכליות, היו גבוהים אצל משתתפים הסובלים מעצירות.

כימיית פלזמה בדם הקשורה לנזק לכבד הייתה גבוהה יותר גם אצל אנשים עם שלשולים, שגם הראו רמות גבוהות יותר של דלקת.

קרדיט: ערוץ AI יוצרים 

 

CNN ציטט את קייל סטלר, מנהל המעבדה לתנועתיות מערכת העיכול בבית החולים הכללי של מסצ’וסטס ועוזר פרופסור לרפואה באוניברסיטת הרווארד, שאמר: “מה שמעניין אותי במחקר הזה הוא שאנחנו יודעים כבר הרבה זמן שיש קשר בין עצירות ומחלת כליות כרונית, אבל “מנגנונים פוטנציאליים עדיין לא מובנים היטב”.

עם זאת, סטלר אמר שהמחקר “אינו מוכיח קשר סיבה ותוצאה” וכי יש צורך במחקר נוסף כדי לאשר את הממצאים הללו, וציין כי מספר הביקורים בשירותים אינו המדד הטוב ביותר לתפקוד המעי.

הוא הוסיף: “אנחנו יודעים שהתדירות הרגילה של עשיית הצרכים נעה בין שלוש פעמים בשבוע לשלוש פעמים ביום, אבל המדד הטוב ביותר לכמה מהר דברים נעים במעיים הוא צורת הצואה”.

التبرز أكثر من ثلاث مرات في اليوم- إليك الأسباب | الكونسلتو

קרדיט: אלחורה     קרדיט לתמונות: אלקונסלטו