תקדים: בית משפט גרמני מסרב להעניק הגנה לפליט סורי כי “אין סכנה בארצו”

התקדים שמעיד יותר מכל על שינוי המדיניות הגרמנית באשר לקליטת פליטים ממדינות ערב ובמיוחד מסוריה, שמהווים רוב בקרב ההמון שנקלט בגרמניה מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה וכ-6 מיליון אזרחים נמלטו מהמדינה בעיקר למדינות השכנות.

גרמניה היתה המדינה שקלטה הכי הרבה פליטים מסוריה. לא עוד! רוב הפליטים לא נקלטו בקרב החברה הגרמנית , ורובם מסרבים לעבוד ולהיות יצרניים ולסייע בכך לא רק לעצמם אלא גם לכלכלת גרמניה הזקוקה לידים עובדות לרוב.

השלטון הגרמני לא היסס והגיב! מעכשיו הדלת בפני פליטים סורים נסגרת! אין התחשבות יותר בשלטון הרצחני של אסד ששואף לסלק מארצו כמה שיותר אזרחים סונים ובכך לשנות דרסטית את הרכב האוכלוסיה במדינתו ש- 80 אחוז ממנה היו סונים והם היוו סכנה לשלטון העלאווים בסוריה.

 

בית המשפט העליון למינהל במדינת צפון ריין שבמערב גרמניה סירב להעניק מעמד של פליט או זכות להגנה משנה למבקש מקלט סורי, והצדיק את החלטתו בכך ש”אין יותר סכנה שמאיימת על חייהם של אזרחים בסוריה”.

על פי הודעה שפורסמה ביום שני, בית המשפט העליון לעניינים מנהליים בעיר מונסטר בגרמניה דחה ערעור שהגיש מבקש מקלט סורי המתנגד לסירוב להעניק לו את הזכות להגנת משנה, ואחת מהסיבות שניתנו על ידי השופט הייתה כי “אזרחים בסוריה אינם עומדים עוד בפני איום רציני על חייהם ולא חשופים לאלימות שרירותית כתוצאה ממלחמת האזרחים”.

דובר בית המשפט המנהלי הגבוה ביותר במדינת נורדריין-וסטפאליה אמר על ההחלטה שניתנה ביום שלישי שעבר: “ההחלטה הראשונה מסוגה של בית המשפט הגבוה סותרת את הנוהג הקיים של המשרד הפדרלי להגירה ופליטים, שבדרך כלל מעניק למבקשי מקלט סורים הגנה משנית כפליטי מלחמה”.

האם הפסיקה הזו תשפיע על הסורים בעתיד?

לפי תאגיד השידור של מערב גרמניה ( WDR ) , “פסק דין זה מצביע על שינוי מגמה לגבי סורים רבים בגרמניה, שכן לרבים מהם אין מעמד רשמי של פליט, אלא רק זוכים למה שמכונה הגנה בת (משנית).

השלטונות הגרמניים אמנם עדיין מעניקים לסורים את הזכות להגנה משנית בשל נוכחות המלחמה בארצם, אך כעת בית המשפט למינהל העליון במונסטר הוא בית המשפט החשוב הראשון ששולל את הסיבות הללו, שכן השופטים סבורים כי למרות התקפות ועימותים מזוינים נמשכים בסוריה, הם כבר לא מאיימים מספיק.

התובע הגיע מנפת אלחסכה שבצפון מזרח סוריה.

בית המשפט סבור כי המבקש הסורי אינו זכאי להגנה משנה, כי “במחוז אל-חסכה, כמו גם בסוריה בכלל, אין עוד סכנת חיים חמורה מאיימת על האזרחים”.

בית המשפט הסביר כי “התקיפות שממשיכות להתרחש שם – למשל של דאעש או עימותים מזוינים אחרים – כבר לא מגיעות לרמה שגורמת לאזרחים לצפות להיהרג או להיפצע”. פסק הדין אינו סופי, ולמרות שלא התקבל ערעור, ניתן עדיין להגיש נגדו ערעור.

244444444444446

קרדיט: סוריה טי וי    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות