על התקיפה בתימן ומה שלאחריה

כידוע לכם ולכל העולם, ישראל תקפה מטרות באל-חודידה הנמצאת תחת שלטון מיליציות הטרור החות’יות בתימן.

בישראל נאמר שהותקפו מטרות במרחב נמל חודידה, כולל תשתיות אנרגיה, התימנים מפרסמים שהותקפו עשר מטרות, ותמונות מכלי הדלק הבוערים בנמל חודידה נראו היטב בכל רחבי המזרח התיכון.

החות’ים כדרכם, הצהירו הצהרות וכמובן איימו איומים, וכל “ציר ההתנגדות” של ארגוני ומדינות הטרור הפועל תחת גלימת המולות של משטר הרפובליקה האסלאמית של איראן, הצהיר הצהרות ואיים איומים יחד איתם.

המסרים של חבורת הבריונים של ארגוני ומדינות הטרור, הופצו לא רק בערבית לקהל הביתי ולעולם הערבי, אלא גם באנגלית כדי שהעולם כולו יבין, וחלק מהמסרים פורסמו בעברית, כחלק ממלחמת התודעה שהצדיקים חובבי ציון אוהבי ישראל אלו מנהלים נגד העם היושב בציון.

טוב מאוד שמדינת ישראל תקפה את החות’ים בתימן לאחר שכטב”מ איראני שכפי הנראה שוגר ע”י החות’ים, התפוצץ בתל אביב וגרם למותו של יבגני פרדר ז”ל ולמספר פצועים, וטוב מאוד שהתקיפה הייתה כזו שנראתה בכל רחבי השכונה המזרח תיכונית, רק שלדעתי, כפי שאמרתי קודם, התקיפה שהייתה מחויבת המציאות, הגיע באיחור של חודשים רבים, ועל אף הנראות והמסר של התקיפה בחודידה, לדעתי זה היה גם מעט מדי, לו היו תוקפים במקביל גם את מבני הממשל החות’י בצנעא, ואת בתי המגורים של בכירי המיליציות החות’יות, אז המסר היה מובן בשכונה בצורה חדה וברור אף יותר.

 

אין לי אשליות שבעקבות התקיפה הישראלית, החות’ים יפסיקו לאיים בהשמדת ישראל או לשגר אמל”ח על ישראל, כפי שברור לי שהם לא ישנו את קריאתם המפורסמת ”מוות לאמריקה, מוות לישראל, קללה על היהודים, ניצחון לאסלאם”, אבל עכשיו השכונה כולה מחכה להמשך ותבחן בשבע עיניים את התנהלות ישראל, והאם התקיפה בחודידה הייתה סימן ראשון לשינוי מדיניות, או תגובה חד פעמית.

לא רק מדינות “ציר ההתנגדות” מחכות לראות אם ישראל תתחיל להכות בעוצמה את חיזבאללה שגרם למותם ופציעתם של חיילים ואזרחים, לפינוי עשרות ישובים ולהבערת הצפון, אלא כל המדינות בשכונה, כאלה שגינו את התקיפה הישראלית בתימן, וכאלה שלא. בשכונה גם מחכים לראות האם ישראל תכה בעוצמה במיליציות השיעיות בעיראק שמשגרות כבר חודשים לעבר ישראל, ללא מענה נראה לעין.

אנו נמצאים בתחילת מלחמה עם ארגוני ומדינות טרור המנוהלת ע”י המשטר האיראני כחלק מעיצוב המזרח התיכון בהתאם לערכי יצוא המהפכה האסלאמית. התנהלות ישראל בתקופה הקרובה, תקבע איך יראה המשך המלחמה מרובת הזירות והארוכה (מאוד) בה אנו נמצאים מול המבקשים להשמיד את ישראל, ולא אגזים אם אומר שהתנהלות ישראל תשפיע באופן משמעותי ועמוק לא רק על עתיד ישראל, אלא על האזור כולו.

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון      קרדיט לתמונות: ערוץ שירה יוצרת תמונות בינה מלאכותית