כוח צה”ל חדר לתוך האזור המפורז בגולן הסורי והביא חשוד לחקירה

כוח צבאי ישראלי עצר אזרח סורי שנלקח מביתו באזור הכפרי של מחוז קוניטרה, לאחר שחצה את הגבול  עם שחר של יום שישי.

באתר החדשות הסורי –  “סאוט אל-אסימה” (קול הבירה), המצטט מקורות מקומיים, נאמר כי “כוח ישראלי המורכב משלושה כלי רכב משוריינים נכנס לאזור הכפרי של קוניטרה, עצר את עלי סולימאן אל-אסי בביתו בעיירה אלזראביה – الزرابية והעביר אותו אל תוך שטח ישראל”.

במאי האחרון, כוח צבאי ישראלי שמנה עשרות חיילים, מלווים בשני טנקי מרכבה ושני דחפורים צבאיים, חדר לתוך שטח סוריה באזור קוניטרה, ועקר עצים וחשף אדמות חקלאיות.

מקור מקומי אמר לאתר “סוריה טי וי” כי הכוחות הישראלים חצו את הגבול למרחק של יותר מ-400 מטר ועקרו עצים וחשפו אדמה חקלאית של האנשים ללא אזהרה.

הגורם ציין כי פעולות ישראליות אלו באות כחלק מפרויקט כביש “סופה” ובניית רצועת גבול חדשה לאבטחת גבולות הגולן הישראלי.

קרדיט לתמונות: ערוץ הטלגרם של שירה – יוצרת תמונות AI

 

מעצרים באזור הכפרי של קוניטרה

הצבא הישראלי ביצע עשרות מעצרים באזורים הצפוניים והדרומיים של קוניטרה מאז ה-7 באוקטובר. מוקדם יותר הוא חדר לשטח סוריה והציב מארב מוסווה ,כדי לא להתגלות כאשר רועי צאן או חקלאים מתקרבים למארב בדרכם לעבד את אדמותיהם, הם נעצרים ונחקרים באחד מעמדות התצפית הישראליים ליד גדר הגבול.

החקירה עשויה להימשך 24 שעות או 48 שעות, והעצורים נשאלים האם הם קשורים לאיראן ולמיליצית חיזבאללה או אם הם מכירים אנשים הקשורים לשני הצדדים. לאחר השלמת החקירה, העצור מועבר דרך מעבר הגבול בקוניטרה, בתיווך כוחות יוניפי”ל, ליחידה הביטחונית הצבאית במעבר, המכונה סניף סאסה, האחראית על קונייטרה וחלק מהאזור הכפרי של מערב דמשק.