הנפילה הגדולה ביותר מאז 2020: האם אנחנו לפני מפנה?

הנפילה הגדולה ביותר מאז 2020: האם אנחנו לפני מפנה?

מניות המוליכים למחצה צנחו אתמול ביום הגרוע ביותר מאז 2020, לאחר שהמועמד המוביל לנשיאות טראמפ הכניס את טיוואן למלכוד, והנשיא ביידן החמיר את יצוא השבבים לסין.

מדד הנאסדק 100 נפל בכמעט 3% ותעודת הסל העוקבות אחר תחום המוליכים למחצה צנחו מעל 7%.

המשקיעים התרגלו לחדשות חיוביות בלבד מהסקטור, שהפך לטרייד הכי חם בוול סטריט עם זינוק של כ-37.5% מתחילת השנה לפני הנפילות אמש, ואתמול היה זה טריגר למימוש שהוביל לבהלה.

כל הסקטור ירד באופן רוחבי, כאשר מניות מובילות כמו אי אמ די (AMD), מארוול (MRVL) ואי אס אמ אל (ASML) ירדו בשיעור דו ספרתי, דבר שהורגש גם במניות הישראליות הנסחרות בוול סטריט.

כעת נשמעים קולות הטוענים כי “הבועה מתפוצצת” והדרך למטה סלולה. האמנם?

כמו שציינתי, המהלך המרשים בתחום המוליכים למחצה עשה אחוזים רבים עבור משקיעים וקרנות, שברקע החדשות בחרו לממש חלק מהרווחים. בניגוד לירידות עם חשיפה באסיה, מניות עם חשיפה לארה”ב דווקא עלו אתמול, כמו אינטל (INTC) וגלובל פאונדריס (GFS), כך שהמשקיעים עדיין אופטימיים לגבי המשך הביקוש בתחום השבבים.

עם זאת, המשקיעים מתמחרים את המתיחות סביב סין, כאשר נראה שלא משנה מי ייבחר, המצב צפוי להיות מתוח, במיוחד סביב הטכנולוגיה המתקדמת.

למרות היום החלש ביותר מאז תקופת הקורונה, בדסקי המסחר מציינים כי הרוטציה למניות השורה השנייה והשלישית ממשיכה, כאשר סקטור הבנקים האזוריים ממשיך להראות עוצמה ביחס לשוק. גם מניות הבריאות עם חשיפה לארה”ב בלטו לחיוב, דבר ששמר על מדד הדאו בטריטוריה חיובית.

בשורה התחתונה, לדעתי נראה כי המשקיעים מגיבים באופן חריף לפליטות הפה של טראמפ ולהטלת המכסים על ידי ביידן, אך לא נראה שיש שינוי מהותי לטווח הארוך. הסקטור היה מתוח מזה זמן רב, ותיקון היה בלתי נמנע. בטווח הקצר, ייתכן שהמעבר למניות שורה שנייה ושלישית ימשיך, בעיקר בשל הצפי להורדת הריבית, דבר שיעמיק את התיקון במניות הגדולות.

קרדיט: ערוץ הטלגרם תשואת יתר – וול סטריט    קרדיט לתמונות: שירה – יוצרת תמונות ב-AI