ארמניה מבקשת לרכוש טילי Pralay הודים כדי להתמודד עם טילי ה-LORA הישראלים

האינטרס של ארמניה ברכישת טיל פראליי של הודו מהווה הזדמנות מצוינת עבור הודו. חוזה היצוא של פראליי בעקבות ייצוא טילי ברהמוס לפיליפינים עשוי לשפר את תדמיתה של DRDO כיצואנית טילים.

ארגון המחקר והפיתוח של משרד ההגנה ההודי (DRDO) צבר את היכולת לפתח את כל סוגי הטילים באמצעות עשרות שנים של מאמצים מתמשכים, והגיע הזמן לנצל את היכולת הנרכשת הזו.

אם ניקח בחשבון שאחוז המרכיב המקומי בטיל פראלאי יהיה גבוה בהרבה מאחוז המרכיב המקומי בגרסת BrahMos המיוצא לפיליפינים, אז הרווחים של הודו על הטיל יהיו הרבה יותר גבוהים. 

Precision strike missile | LORA long range artillery | prsm missile

קרדיט: תעשיה אווירית לישראל

 

ארמניה מבקשת להתמודד עם טיל ה-LORA של אזרבייג’ן

על פי הדיווחים, ארמניה רוצה לרכוש את פראליי כדי להתמודד עם היכולת שרכשה אזרבייג’ן באמצעות רכישת טילים בליסטיים מסוג LORA (Long Range Artillery) שפותחו על ידי התעשייה האווירית הישראלית.

LORA הוא טיל תת בליסטי עם טווח של 400 ק”מ עם הסתברות שגיאה מעגלית (CEP) של 10 מ’ בעת שימוש בשילוב של GPS וטלוויזיה להכוונה סופית.

פראליי הוא טיל בליסטי נייד, קרקע-קרקע, קצר-טווח (SRBM) עם טווח של 150-500 ק”מ. הוא פותח מטיל Prithvi AD של מערכת BMD של DRDO.

הטיל מנווט אל מטרתו באמצעות הנחיה אינרציאלית. ניתן לשלוט בו לאורך כל המסע שלו.

Israeli OTRK "Laura": Chinese assessment - ВПК.name

קרדיט: תעשיה אווירית

 

תואם איסקנדר

במובנים רבים, הפראליי מקביל לטיל איסקנדר-M הרוסי, שהוכח כיעיל מאוד באוקראינה. מלבד מאפיינים דומים של טווח ומסלול (חצי בליסטי), לפראליי ואיסקנדר יש דיוק דומה של כ-10 מ’ CEP.

 

תמרון בשלב האחרון של הטיסה

טיל פראליי כולל מערכת בקרת דחף, המעידה על כך שהטיל יכול לבצע תמרוני התחמקות בשלב הסופי של הטיסה. יתכן גם שפראליי, כמו איסקנדר-M, יהיה מסוגל לשגר נורי הטעייה כדי לסכל מערכות הגנה אוויריות של האויב.

קרדיט: דפנס ערביכ     קרדיט לתמונות: דובר צבא הודו