הירידה הדרמטית בהכנסות תעלת סואץ: המספרים הרישמיים (אך החלקיים מאוד שלא חושפים את התמונה העגומה!)

במהלך שנת הכספים 2023-2024 ירדו ההכנסות מתעלת סואץ המצרית ב-23.4 אחוזים בהשוואה לשנת הכספים הקודמת, כאשר חלק מחברות הספנות פנו לנתיבים חלופיים כדי להימנע מהתקפות של החות’ים ,בעלי ברית איראן, בים האדום.

ראש רשות תעלת סואץ המצרית, אוסמה ראבי, אמר בהצהרה ביום חמישי כי הכנסות התעלה ירדו ל-7.2 מיליארד דולר בשנת הכספים 2023-2024, לעומת 9.4 מיליארד דולר בשנת הכספים הקודמת 2022-2023.

רביע הוסיף כי מספר הספינות שהשתמשו בתעלה ירד ל-20,148 ספינות בשנים 2023-2024 מ-25,911 ספינות בשנה הקודמת.

שנת הכספים במצרים מתחילה ב-1 ביולי ומסתיימת ב-30 ביוני של כל שנה.

מאז נובמבר האחרון החריפו החות’ים בתימן את התקפותיהם על ספינות משא במצר באב אל-מנדב ובים סוף, מה שהוביל לירידה בתנועה בתעלת סואץ המצרית.

החות’ים אומרים שהם מבצעים את התקיפות כסולידריות עם הפלסטינים בעזה, בעקבות המלחמה שפרצה ב-7 באוקטובר לאחר מתקפת חמאס על ישראל, אבל רבות מהספינות שהם תקפו לא היו ישראליות או מיועדות לישראל.

תעלת סואץ היא מקור מרכזי למטבע זר עבור מצרים, ואחראית לכשמינית מהמסחר העולמי בספנות, כולל כ-30% מתעבורת המכולות בעולם, לפי הבנק העולמי.

חברות ספנות בינלאומיות גדולות הפסיקו את פעילותן בתעלת סואץ מאז השנה שעברה, ונאלצו להסיט ספינות ולשוט מסביב לכף התקווה הטובה באפריקה, והוסיפו בין 7 ל-10 ימים לכל מסע.

Megazettes | The Central Bank of Egypt (CBE) issued a statement on Monday,  July 8, regarding the country's current account performance. The statement…  | Instagram

קרדיט: אלחורה     

קרדיט לתמונות: ערוץ הטלגרם יוצרי תמונות ב-AI ורשתות חברתיות