דיווחים על חשיפת “תוכנית” איראנית ל”התנקשות” בדונלד טראמפ

כלי תקשורת אמריקאים דיווחו כי גורמים אמריקנים השיגו בשבועות האחרונים מידע המעיד על תוכנית איראנית “להתנקש” בדונלד טראמפ.

על פי הדיווחים הללו, שפורסמו לראשונה על ידי CNN ביום שלישי, 16 ביולי, ולאחר מכן בנפרד על ידי הניו יורק טיימס ו-Associated Press, אין שום אינדיקציה לכך שהפעולה האחרונה של תומס מתיו קרוקס היה חלק מהקונספירציה הזו  ואם לאיראן יש קשר אליו.

CNN ציינו כי המידע על תוכנית איראן להרוג את מר טראמפ התקבל על ידי שלטונות ארה”ב מ”מקור אנושי”, והשירות החשאי האמריקני – שאחראי על הגנה על חייהם של בכירים – כתב כי בגלל מזה, תוגברה האבטחה סביב המועמד הרפובליקני.

רשת חדשות זו אומרת כי קיומו של מידע זה על איום משירות הביטחון של מדינה זרה עוינת והגברת האבטחה סביב דונלד טראמפ העלתה שאלות חדשות לגבי הטעויות הביטחוניות שהובילו לירי לעברו במהלך הבחירות עצרת ב-23 ביולי.

 

לאחר ניסיון ההתנקשות הלא מוצלח בעיר באטלר, פנסילבניה, הועלתה הביקורת על השירות החשאי האמריקני באשר לאופן שבו הצליח גבר בן 20 להגיע למצב הירי ליד אתר נאומו של מר טראמפ.

בדיווח נפרד כתב ה”ניו יורק טיימס”, בציטוט מקור, כי מערכת הבחירות של דונלד טראמפ הייתה מודעת לאיום הנשקף מהתוכנית האפשרית של איראן לפני ניסיון ההתנקשות בשבת.

מקור ביטחוני אמר גם ל-CNN כי המחלקה לביטחון המולדת יצרה קשר עם בכירים בשירות החשאי כדי “לוודא לחלוטין” שהם ימשיכו לעקוב אחר דו”ח האיומים.

לפי גורם רשמי זה, השירות החשאי שיתף את המידע הזה גם עם הקמפיין של דונלד טראמפ. “בתגובה לאיום המוגבר, השירות החשאי הגדיל את משאביו וכוחותיו כדי להגן על הנשיא לשעבר”, אמר הבכיר ל-CNN. כל זה היה לפני שבת”.

בתגובה לפרסום הדיווחים הללו, איראן דחתה אותם כ”האשמות חסרות בסיס ומוטה”.

הנציג הקבוע האיראני באו”ם אמר ל-CNN כי מנקודת מבטה של ​​ממשלת איראן, דונלד טראמפ הוא “פושע פלילי” שצריך להישפט ולקבל את עונשו  בבית המשפט על “הוצאת הצו להתנקש בחייו” של קאסם סולימאני.

صیانت ازحقوق شهروندی(#دورودلرستان) | . واکنش کاربران ایرانی توییتر به ترور ترامپ... نظر شما چیه در مورد این ترورناموفق؟ #توییتر #دونالد_ترامپ # دونالدترامپ #انتخابات… | Instagram

קרדיט: רדיו פרדה    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות וסוכנות פארארו פארס