מצרים בוחנת הקמת מפעל לייצור והרכבת מטוסי קרב חמקניים מתוצרת סין

רב אלוף מחמוד פואד עבד אל גאווד, מפקד חילות האוויר, נפגש עם לוטננט גנרל ג’אנג דינגצ’יו, מפקד חילות האוויר הסיניים, בבייג’ינג , בעת ביקור שהוזמן אליו ע”י הצד הסיני.

פגישה זו באה במסגרת האינטרס של הפיקוד הכללי של חיל החימוש הסיני בחיזוק שיתוף הפעולה הצבאי עם מדינות ידידותיות.

בהודעה רשמית שפרסמו הכוחות המזוינים נמסר כי הפגישה כללה דיון בנושאים בעלי עניין משותף ופתיחת אופקים חדשים בין חילות האוויר של שתי המדינות באמצעות שיתוף פעולה ושותפות אסטרטגית במספר תחומים, ובעיקר אימונים, ייצור משותף והעברה של טכנולוגיה מתקדמת.

שנת 2022 עשויה להיות עדה להפתעה מהדהדת עבור חיל האוויר המצרי על ידי השגת מטוס הקרב החמקן הסיני FC-31 עם העברת זכויות הייצור.

קרדיט: שינואה

 

בשולי הביקור נפגש מפקד חיל האוויר גם עם סגן ראש המטה של חיל האוויר הסיני, מנהל מחלקת שיתוף פעולה לציוד וטכנולוגיה של הצבא הסיני, יו”ר מועצת המנהלים -CATEC, ומנכ”ל החברה הסינית (נורינקו).

בנוסף, הוא ביקר בבסיס האווירי של טאנג’ין, שם צפה במופע אווירי של מטוסי קרב J-10C שבוצע על ידי הצוות האירובטי הסיני.

במהלך הפגישה קיבל מפקד חיל האוויר, רב אלוף מחמוד פואד עבד אל גאווד, מגן הנצחה מעמיתו הסיני, כשמאחוריהם תמונה גדולה של מטוס הקרב החמקן הסיני J-20.

ראוי לציין כי מטוס הקרב J-20 אינו זמין לייצוא, אך קיימת חלופה סינית נוספת של חברת המטוסים הסינית Shenyang Aircraft (SAC), אשר הציעה ללקוחותיה להקים פסי ייצור בחו”ל עבור מטוס הקרב החמקן FC-31 שלה , על מנת להגדיל את הסיכויים לייצא את מטוס החמקן שלה, שכן סין הקימה משרד המוקדש לקידום מטוס הקרב החמקן FC-31 במדינה, לדברי ג’אן צ’יאנג, סגן המנהל הכללי של SAC, חברה בת של תאגיד תעשיית התעופה.

בהשוואה ל-F-35 האמריקאי, ל-FC-31 הסיני יש יתרונות משלו, לרבות טכנולוגיה מתקדמת, מחיר סביר, והכי חשוב, היעדר מגבלות פוליטיות ושירות מלא, נכתב בדו”ח.

ה-FC-31, מטוס הקרב החמקן השני של סין אחרי ה-J-20, הוצג בתערוכה האווירית של סין ב-2021 בז’וחאי לצד טיל אוויר-אוויר PL-15E הפועל נגד מטרות שמעבר לטווח ראייה.

FC-31/J-35: Best Look Yet At China’s Carrier-Capable Stealth Fighter

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות

 

מאחר והצדדים המצריים והסיניים הסכימו על ייצור משותף והעברת טכנולוגיה מתקדמת, ישנה אפשרות גדולה שקווי הייצור של המטוס יועברו למצרים, במיוחד בהיעדר כל חלופה אחרת, לא מהמערב ולא מרוסיה. שיש עליה סנקציות על יצוא נשק.

מאז שישראל פרסה מטוסי F-35 חמקניים, מצרים ביקשה לצמצם את הפער על ידי רכישת מטוסי קרב ראפאל צרפתיים. אבל למרות יכולותיו, הוא עדיין דור שלם מאחורי ה-F-35. לכן, סין עשויה להיות אופציה אטרקטיבית “לאזן” את מאזן הכוחות באזור עבור חיל האוויר המצרי.

קרדיט: ערביכ דפנס      קרדיט לתמונות: משרד ההגנה המצרי