לראשונה, בהוראת איראן, הכניסו המיליציות השיעיות העיראקיות טנקים לשטח סוריה

מקורות מיוחדים דיווחו כי המיליציה של כוחות הגיוס העממיים העיראקים הנאמנים למשמרות המהפכה שלחה ביום שישי בבוקר תגבורת צבאית לאזור המזרחי של מחוז חומס, שהגיעה מהעיר דיר א-זור. התגבורת הזאת היא השנייה מסוגה בתוך פחות משבוע, ומעידים על היערכות אינטנסיבית למערכה צבאית רחבה באזור.

המקורות אמרו כי ביום רביעי האחרון שלחה המיליציה תגבורת ראשונית שכללה שתי משאיות עמוסות בנשק, תחמושת, ציוד צבאי ולוגיסטי, בנוסף למספר כלי רכב משוריינים ולמעלה מ-10 כלי רכב צבאיים כללה גם יותר מ-100 לוחמים חמושים , כולם בעלי אזרחות עיראקית, בתגבורת שתוארה כגדולה מסוגה שנשלחה ע”י המיליציה.

לדבריהם התגבורת, לרבות כלי רכב ולוחמים, נעה ביבשה לכיוון העיר סוחנה באזור המזרחי של מחוז חומס. באשר לשתי המשאיות, המטען שלהן הונח בתוך מטוס מטען צבאי בשדה התעופה של דיר א-זור והוטס לנמל התעופה הצבאי של פלמירה.

 

עם הגעת התגבורת, הם הועברו לסביבת העיר סוחנה והוצבו במספר יחידות חדשות הקשורות למיליציה של כוחות הגיוס העממיים.

גם התגבורת השנייה והגדולה הגיעה ביום שישי עם עלות השחר בשתי מנות. המנה הראשונה הגיעה במטוס מטען צבאי והעבירה עשרות ארגזי תחמושת, כלי נשק בינוניים וקלים ומקלעים, בנוסף לטילים קצרי טווח, מוקשים יבשתיים , מטעני חבלה, חומרי נפץ וחומרי גלם להכנת חומרי נפץ.

באשר למנה השנייה, היא הגיעה ביבשה דרך הכביש דיר א-זור – אל-שולה – כבג’יב – תדמור, וכללה יותר מ-15 כלי רכב צבאיים המצוידים במקלעים כבדים, תותחי נ”מ, מספר משוריינים ( מגלי מוקשים), וכ-7 טנקים ושני נגמ”שים.

המקורות ציינו כי במסגרת התגבורת הגיעו כ-170 לוחמים, רובם בעלי אזרחות עיראקית, וחלקם היו מתנדבים סורים ושיעים. התגבורת כללה גם 11 מפקדי צבא ושטח, בנוסף למומח מוקשים, חומרי נפץ והנדסה צבאית. הגעת התגבורת הייתה בפיקוח המפקד רחים טחאן, המפקד הצבאי של משמרות המהפכה האיראניים באזורי חומס במזרח, יחד עם המפקד פיאד אלג’בינאווי, מפקד במיליציית כוחות הגיוס העממי במזרח חומס והאחראי הכללי לכל העמדות והמפקדות הצבאיות באזור.

קרדיט: פוליטיקל קייז