סימנים מנצנצים מכל עבר: האם ארה”ב חוששת מהתפרצות מלחמה אזורית במזרח התיכון ? 

האם ארה”ב חוששת מהתפרצות מלחמה אזורית במזרח התיכון ? 

לאמצעי התקשורת הגלויים אין תשובה מוסמכת לכך אבל הסימנים מנצנצים מכל עבר.

נושאת המטוסים אייזנהאור יחד כוח המשימה שלה הובאה למזרח הים התיכון והיא משייטת מול חופי סוריה.

אתמול פורסם כי ארה”ב הזעיקה למזרח התיכון כוח אוויר של מטוסי הקרב המתקדמים ביותר שלה , ה-אף 22, מבסיס בארה”ב , בגלל מה שארה”ב טוענת כסכנת עימות עם כוחות האוויר הרוסיים בסוריה שלא מפסיקים לחולל פרובוקציות נגד פעילות מטוסי הקואליציה המערבית בסוריה בנלחמים נגד כוחות דאעש.

 

פיקוד מרכז של צבא ארה”ב (CENTCOM) הודיע אתמול, יום שני, כי מפקדו, הגנרל מייקל אריק קורלה, ביקר שלשום, שבת, בבסיסי הצבא האמריקני בסוריה ובירדן, ועקב אחר התקדמות המבצע למלחמה במדינה האסלאמית (דאעש).

ישנם עשרות בסיסים צבאיים השייכים לארצות הברית של אמריקה גם בסוריה וגם בירדן, רובם הוצבו באזור על מנת להילחם בדאעש בכל רחבי סוריה,עיראק וירדן.

פיקוד המרכז אמר בהצהרה שפורסמה באפליקציה “X”, “המפקד ביקר בבסיסים צבאיים בירדן ובסוריה ב-13 ביולי  ועקב אחר נושא הלחימה בדאעש”.  הפיקוד הסביר כי קורילה נפגש עם מספר מפקדים ולוחמים בשירות האמריקני על מנת להבין טוב יותר את המצב הביטחוני האזורי באזור, ודן עמם בנושאים האזוריים הבוערים, לרבות המלחמה בין ישראל לחמאס והתקפות החות’ים באזור הים האדום.

הפיקוד ציין כי לאחר קבלת עדכוני מצב ממפקדים בכירים ביקרו פמליית מפקד הפיקוד בכמה מתקנים צבאיים אמריקאים בירדן ובסוריה כדי להעריך עם יש צורך בשיפורים  על מנת להגן על הכוחות הפועלים בשטח ולבחון את המערכה המקיפה להבסת דאעש.

What are US troops doing in the Middle East and where are they?

קרדיט: דאהאקה טריביון

 

לפי כל הנראה לעיל ארה”ב מגבירה את מוכנותה הקרבית בכל רחבי פיקוד מרכז , שישראל מהווה חלק ממנה, לאור הערכתם שאפשר ומעשי איבה יפרצו באופן פתאומי, וללא כל התרעה מוקדמת, עקב אירוע מקומי שיצא משליטה והתפתח לסכסוך אזורי בהשתתפות המעצמות, מבחינת אם יש ספק (אם תפרוץ בכלל מלחמה אזורית) – אז אין ספק (המוכנות הקרבית תהיה בשיאה)!

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונה: דיוולט ופרש ניוז