מפקד ההגנה האווירית המצרית: “מעוניינים להגיע להפתעה באמצעות מוכנות לחימה גבוהה

האלוף יאסר אל-תודי, מפקד חילות ההגנה האווירית המצריים, אמר כי הם מאמצים את העיקרון של “מה שסמוי מהעין – גדול יותר”, בין אם זה בחימוש חדש ובין אם באימוץ רעיון של שימוש בנשק לא סטנדרטי וטקטיקות חדשניות. הוא הוסיף כי בעידן של שמיים פתוחים ומידע זמין לכולם באמצעות לוויינים, מערכות מודיעין אלקטרוניות או רשתות מידע בינלאומיות, הסוד נותר ביכולתם למצות את יכולות הנשק והציוד למכסימום.

האלוף אל-תודי הסביר כי כוחות ההגנה האווירית פועלים לפיתוח המערכות הנוכחיות שלהם בסיוע (התעשיה) המצרי, ומעוניינים להעלות את רמת הכשירות של הלוחם הבודד כדי להגיע להפתעה באמצעות מוכנות לחימה גבוהה. הוא הדגיש כי ההנהגה הפוליטית מייחסת חשיבות רבה ליישום מקומי של טכנולוגיה ומחקר מדעי, תוך הסתמכות על כשרונות מצריים.

הוא ציין כי ההתחלה הייתה בהקמת מרכז למחקר ופיתוח טכני בסיוע קבוצה מובחרת של קציני הגנה אווירית מכובדים, שהוכשרו בתוך ומחוץ למצרים וקיבלו את התארים האקדמיים הגבוהים ביותר. קצינים אלה היו אבן היסוד של מערכת המודרניזציה והעברת הטכנולוגיה, שביקשו להחזיק בטכנולוגיה לייצור מערכות הגנה אווירית מצריות.

قيادة الدفاع الجوي المصري - المعرفة

 

הוא גם הסביר כי כוחות ההגנה האווירית ייצרו מכ”מים מצריים, מרכזי פיקוד ובקרה, מערכות זיהוי, כלי טייס ומערכות נגד רחפנים בשיתוף עם מרכזי מחקר בחיל החימוש ורשויות אזרחיות, ונהנים מהבסיס התעשייתי של הארגון הערבי לתיעוש ומשרד הייצור הצבאי.

הוא הדגיש כי תוצרים אלה אושרו כמתאימים לשימוש ממשי בשטח על ידי לוחמי ההגנה האווירית. הוא הוסיף כי כוחות ההגנה האווירית מפתחים תמיד פתרונות לא טיפוסיים לבעיות הטכניות העומדות בפניהם, לאור מורכבות הטכנולוגיה וההתפתחות המהירה של הלחימה האווירית.

הוא הצהיר כי קיים קונפליקט מתמשך בין מערכות ההגנה האווירית לאיומי האוויר המודרניים, הכוללים מטוסי קרב, מל”טים, טילים בליסטיים, מסוקים וכלי נשק  אוויר-קרקע  מונחים בעלי מהירות גבוהה וחתך גילוי מכ”ם קטן.

Rapid Deployment Forces قوات التدخل السريع - #تقرير | الدفاع الجوى المصرى .. مثال يحتذى لغيره من الدفاعات الجوية العربية ...

 

הוא ציין כי למצרים מערכת הגנה אווירית משולבת הכוללת גורמי מודיעין והתרעה, כגון מטוסי התרעה מוקדמת, מכ”מים אוויריים וקרקעיים וגורמי מעקב אווירי, כדי להתמודד עם איומים אלו. הוא הדגיש כי גורמים אלו עוקבים אחר איומי אוויר ומדווחים עליהם בזמן אמת.

הוא גם הסביר כי לכוחות ההגנה האווירית המצריים יש אלמנטים התקפיים הכוללים מטוסי קרב, טילים, נ”מ וטילי כתף, כדי לספק הגנה אווירית לריכוזים העיקריים של צבאות שדה ומטרות חיוניות במדינה.

הוא הוסיף כי מרכזי פיקוד ובקרה אוטומטיים תלויים בשיתוף פעולה הדוק עם חיל האוויר ובלוחמה אלקטרונית ברמות השונות.

Rapid Deployment Forces قوات التدخل السريع - #تقرير | الدفاع الجوى المصرى .. مثال يحتذى لغيره من الدفاعات الجوية العربية ...

 

הערה ברקע הכתבה: התבטאות הקצין הבכיר המצרי משקפת את המטרה האסטרטגית המרכזית של צבא מצרים והיא הכשרת הכוחות והבאתם למוכנות התקפית מלאה למשימות שיוטלו עליהם בהפתעה ותוך זמן קצר או במילים אחרות לבנות את התנאים להפתעה צבאית אסטרטגית נוסח מלחמת יום הכיפורים , אז הכוחות הוכנו לתרגיל גדול של הצבא המצרי שהוסב בהפתעה, תוך קבלת פקודות מתאימות, ליציאה למלחמה בהיקף מלא.

רוסיה משגרת טילי קרקע-אוויר S-300 לעבר מטרות קרקע באוקראינה: רשמי

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונה : דובר צבא מצרים והרשתות החברתיות