“לטכנולוגיה אין מוסר”: הרמטכ”ל האמריקאי לשעבר מעריך ששליש מצבא ארה”ב עשוי להיות רובוטי עד 2039

וזאת כבר בשורה אמיתית…

יו”ר המטות המשולבים האמריקאים לשעבר, הגנרל מיילי, אמר כי הוא מאמין שהגדלת השימוש בכלי בינה מלאכותית וטכנולוגיה בלתי מאוישת עשויה להוביל לכוחות צבא רובוטיים בעתיד.

“עשר עד חמש עשרה שנים מהיום, הניחוש שלי הוא שליש, אולי 25% עד שליש מהצבא האמריקני יהיו רובוטיים”, אמר מיילי באירוע של Axios .

הוא ציין שהרובוטים הללו ניתנים לפיקוד ולשליטה על ידי מערכות בינה מלאכותית.

התקדמות הטכנולוגיה ושינויים באופי המלחמה יאפשרו לצבאות ברחבי העולם לקבל החלטות חכמות ומהירות יותר, אמרה מיילי.

 

הוא הקפיד להבהיר את ההבדל בין אופייה של המלחמה הקלאסית הכרוכה בפעילות אנושית ובפעולות פוליטיות.

הוא ציין שהיבט זה של מלחמה השתנה לעתים רחוקות.

אופי המלחמה, לעומת זאת, כרוך בטקטיקות, טכנולוגיות, מערכות נשק והכשרת מפקדים. מילי אמרה שלמרות שהדינמיקה הזו משתנה לעתים קרובות, העולם חווה כיום את השינוי הבסיסי הגדול ביותר בהיסטוריה האנושית עם עליית הבינה המלאכותית והרובוטיקה.

הוא ציין את המעבר של מלחמת האזרחים ללשימוש ברובה כדוגמה מצוינת לשינוי ששינה לנצח את נוף העימות המזוין.

המדינה שתטמיע את הטכנולוגיות הללו בצורה המהירה ביותר לשימוש צבאי תקבל את היתרונות המכריעים ביותר על פני יריביה, אמרה מיילי.

כדי שאמריקה תשמור על עליונותה כצבא הקטלני ביותר בעולם, מיילי מאמין שהיא חייבת לא רק להסתגל במהירות אלא גם בדרכים שעלולות לגרום לשינויים סיסמיים בפעילות.

מילי אמר שהמדיניות הנוכחית של ארה”ב קובעת שאדם חייב תמיד להיות מעורב ואחראי בכל הנוגע לרובוטים צבאיים ולשימוש שלהם בתחמושת קטלנית. הוא הסביר שהחשיבה הנוכחית היא שלבני אדם יש מסגרת אתית לקבלת החלטות שיש לתת לה עדיפות מעל הכל.

לטכנולוגיה אין מוסר, אמר, אך לא שלל מציאות שבה זה עשוי להשתנות.

“אתה יכול לדמיין עתיד מנקודת מבט טכנית [שבו] מכונה המופעלת על ידי בינה מלאכותית, רובוט המופעל על ידי בינה מלאכותית, יכול לקבל החלטות משלו”, אמר מיילי. “זה משהו שהעולם רוצה?”

קרדיט: דפנס ניוז קום    קרדיט לתמונות: ערוץ הטלגרם יוצרים AI