בכיר טורקי: הנשק שאנו מוכרים לזרים משונמך ויש בהם התקני מעקב!

בכיר טורקי חשף לאחרונה את הסוד הגלוי ביותר בקרב יצרני ויצואני הנשק בעולם, לאמור כל גרסאות הייצוא משונמכות ביכולותיהן ומותקנים בהם אמצעי מעקב (ושיתוק) הנמצאים בידי ארץ המקור

 

סגן יו”ר מועצת המנהלים של התעשיות הביטחוניות בטורקיה, מוסטפא מוראט שייכר, השמיע הצהרות בנוגע למדיניות ייצוא המוצרים של התעשייה הביטחונית של טורקיה במושב הראשון שהתקיים ביום רביעי, 10 ביולי 2024, באסיפה הלאומית הטורקית. 

שייכר הדגיש את הממד האסטרטגי של מדיניות היצוא של טורקיה באומרו: “כאשר מוכרים מערכת לוחמה אלקטרונית, איננו מספקים את אותו מוצר שאנו מציעים לכוחות המזוינים שלנו. זה הכלל הבסיסי שלנו. עם זאת, בהתאם לרמת הידידותיות עם המדינה איתה אנו מתמודדים, אנו מציעים גרסת יכולת מעט נמוכה משלנו.

עוד ציין שייכר כי יכולת המעקב אחר פעילות מוצרים רגישים המיוצאים מתבצע באמצעות טכנולוגיית GPS וביצוע בדיקות נדרשות, ואם המוצרים נלקחים מחוץ לגבולות המוגדרים להם.

שייכר נגע גם בנושא הייצור והעברת הטכנולוגיה ואמר: “הייצור קצת פחות רגיש. אנחנו יותר חיוביים לגבי מתן אפשרות ייצור במדינה אחרת, אבל הקריטריון היחיד שלנו כאן הוא אם זה חסכוני או לא. לדוגמה, ל-ASELSAN יש מפעל קשר בפקיסטן. מייצרים שם מכשירי קשר, אבל יש לנו את הידע, “אנחנו שולחים את החלקים, הם מרכיבים אותם ומפתחים תוכנה מיוחדת”.

גם מנכ”ל השירותים הטכניים במשרד הביטחון הלאומי, האלוף חוסיין דומאן, אמר במושב כי הם מיצאים את מוצרי התעשייה הביטחונית הטורקית בתיאום עם משרד החוץ, המטה הכללי ונשיאות התעשיות הביטחוניות, והדגישו כי הם פועלים בהתאם לביטחון הלאומי ולאינטרסים אסטרטגיים.

A Look at the Turkish Defense Industry Land Platforms/Systems Sector - Defence  Turkey Magazine

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונות: משרד ההגנה הטורקי